11 Nisan 2012

boylerin ısıtılması için kaç kw gerekli??

elimizde 1750 lt lik çift serpantinli boyler var.sadece boylerden sıcak su isteniyor.boyler doğalgazla ısıtılacak.kombiyle ısıtmayı düşünüyoruz.\r
bu boyleri ısıtmak için kaç kw kombi takmak gerekir???


11 Nisan 2012

Pratik olarak 1 lt. suyu ısıtmak için 50 kcal/h alabilirsin. (Boylere su giriş-çıkış sıcaklık farkı.) 1750x50=87500 Kcal/h ısı ihtiyacı vardır.


12 Nisan 2012

yani 100kw mı diyosun??\r
bir yanlışlık var gibi ama...


12 Nisan 2012

myavuzmakmuh yazdı:
yani 100kw mı diyosun??\r
bir yanlışlık var gibi ama...
\r
1750 lt suyu kombi ile ısıtamazsınız. 100 Kw gücünde bir ısıtıcı cihaz kullanmalısınız.


12 Nisan 2012

Soru sorabilmek için konuya hakim olmak gerekir. Soru yanlış, soru eksik. Böyle bir soruya cevap vermek de, bence, konuyu bilmemektir. 1750 litrelik boylerin nasıl ısıtılacağı soruluyor. Dam başında saksağan vur beline kazmayı. Ben de cahillik edip buna cevap vereyim. Bunu bir mum ateşiyle ısıtabilirsiniz. Soruda suyun sıcaklık dereceleri belli değil. Hadi diyelim bu evsel kullanım amaçlı olduğu için bunlar verilmemiş. Ama kardeşim bu suyun kaç muslukta, kaç eviyede, yani hangi debide kullanılacağını bilmeden bu soruya cevap verilebilir mı? Hadi bu su kullanılmayacasa süs olsun diye ısıtılacaksa q=m.c.dt ile kolayca hesaplarsınız. Bunu da kayıpları en aza indirgeyip bir mumla 15 günde belli bir sıcaklığa kadar ısıtabilrsiniz.\r
        Lütfen ne sorduğumuzu bilelim, neye cevap verdiğimizi de bilelim.


12 Nisan 2012

maatonifi yazdı:
Soru sorabilmek için konuya hakim olmak gerekir. Soru yanlış, soru eksik. Böyle bir soruya cevap vermek de, bence, konuyu bilmemektir. 1750 litrelik boylerin nasıl ısıtılacağı soruluyor. Dam başında saksağan vur beline kazmayı. Ben de cahillik edip buna cevap vereyim. Bunu bir mum ateşiyle ısıtabilirsiniz. Soruda suyun sıcaklık dereceleri belli değil. Hadi diyelim bu evsel kullanım amaçlı olduğu için bunlar verilmemiş. Ama kardeşim bu suyun kaç muslukta, kaç eviyede, yani hangi debide kullanılacağını bilmeden bu soruya cevap verilebilir mı? Hadi bu su kullanılmayacasa süs olsun diye ısıtılacaksa q=m.c.dt ile kolayca hesaplarsınız. Bunu da kayıpları en aza indirgeyip bir mumla 15 günde belli bir sıcaklığa kadar ısıtabilrsiniz.\r
        Lütfen ne sorduğumuzu bilelim, neye cevap verdiğimizi de bilelim.
\r
\r
Sayın maatonifi,\r
bilginize saygımız var. Ancak meslekte kendini geliştirmek için çabalayan bir meslektaşımızı da böyle sert cevaplarla mesleğinden soğutmayalım. \r
(böyle birkaç cevap benim uzun süre öğrenmekten soğumama ve üzüntüyle yaşamama sebep olmuştu)\r
Nasıl sorması gerektiğini sahip olduğunuz mühendislik bilgilerini konuşturarak açıklarsanız muhatabınız da uygun şekilde soracaktır. Zaten bu sitenin gördüğü en temel vazife makine mühendisleri arasında daha hızlı bilgi akışını sağlayarak mesleki bilgilerimizi insanlığın yararına daha etkili kullanmamızı sağlamak değil mi?\r
Selametle kalın...


12 Nisan 2012

maatonifi yazdı:
Soru sorabilmek için konuya hakim olmak gerekir. Soru yanlış, soru eksik. Böyle bir soruya cevap vermek de, bence, konuyu bilmemektir. 1750 litrelik boylerin nasıl ısıtılacağı soruluyor. Dam başında saksağan vur beline kazmayı. Ben de cahillik edip buna cevap vereyim. Bunu bir mum ateşiyle ısıtabilirsiniz. Soruda suyun sıcaklık dereceleri belli değil. Hadi diyelim bu evsel kullanım amaçlı olduğu için bunlar verilmemiş. Ama kardeşim bu suyun kaç muslukta, kaç eviyede, yani hangi debide kullanılacağını bilmeden bu soruya cevap verilebilir mı? Hadi bu su kullanılmayacasa süs olsun diye ısıtılacaksa q=m.c.dt ile kolayca hesaplarsınız. Bunu da kayıpları en aza indirgeyip bir mumla 15 günde belli bir sıcaklığa kadar ısıtabilrsiniz.\r
        Lütfen ne sorduğumuzu bilelim, neye cevap verdiğimizi de bilelim.
\r
\r
Sn. Maatonifi \r
Arkadaş 1750 lt/h kapasiteli boyler seçmisse kullanıcı bilgileri (kaç eviye kaç banyo kaç musluk olduğu,kullanım ve depolama katsayısı vs..) buna dahil olarak düşünülmüş ve ona göre cevap verilmiştir. Hangi kaynağı kullanırsanız kullanın 1750 lt/h boyleri ısıtmak için yaklaşık 100-105 kw lık bir kazana ihtiyaç vardır. Ama siz boyleri mumlada ısıtabilirsiniz.


12 Nisan 2012

çok basit bir örnek veriyim:\r
benim evimde 40000 lik katı yakıt kazanı var. 20m radyatör ve 250 lt tek serpantinli boyleri çok rahat ısıtıyorum.\r
çok ilginç geldi bana sadece bi boyleri ısıtmak için 100 kw kazan koymak.\r
100kw kazanla 5 daire ısıtılır.\r
kaldı ki böyle bi kazan koyacağıma her birine sofben koyarım daha iyi.


12 Nisan 2012

güzel kardeşlerim heyacan yapmaya gerek yok.\r
ben boylerin kapasitesini fatih arkadaşımızın aynen dediği gibi hesapladım zaten.\r
illa kullanılacak yeri soruyo iseniz tabiki evde duşta kullanılacak.\r
ama gerçekten 100kw bana çok yüksek geldi.\r
acıkcası ben 30 kw bir cihaz bağlamayı düşünüyordum...\r
\r
maatonifi kardeşim mumla 15 günde ısıtırsın dimi,\r
sana mühendislik hesabı acaba boylere sarılarak kaç günde ısıtırsın bide onun cevabını ver bakıyım???\r
\r
şaka bir yana tüm iletişim araçları muhabbet içindir.niyetim kimseyi kırmak değil.\r
\r
herkese iyi çalışmalar.





Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.