SAYISAL
SAYISAL
17 Mayıs 2020

Popüler Konu : MÜHENDİS OLMAK

Bazı kişileri anlamakta çok zorlanıyorum , yaptıkları işin ne olduğu konusunda en ufak bir fikirleri olmadığı kanısına varıyorum. Mühendis görünüp usta ağzıyla konuştuğuna şahit oluyorum. Bu kişiler ya mühendis değiller yada mühendis olamamışlar ve olmaya da gayret etmiyorlar. Ben bir kişi yanlış yaptığı için garipsemiyorum, yanlışından dönmediği ve yanlışın yanlış olduğunu bildiği halde ısrarla savunduğu için garipsiyorum. Bu kişiler mühendis ise eğer vay hallerine diyorum.   Bu insanlar ne ürettiklerini ne imzaladıklarını hiç bilmiyorlar . Tasarım nedir , avan proje nedir , proje nedir , uygulama projesi nedir en ufak bir fikirleri yok. Kendi meslek odalarına sadece işi düştükleri zaman gittikleri için , sürekli sokak ağzıyla cevap veriyorlar . Öğrenmeye , gelişmeye , faydalı olmaya , örnek olmaya , en ufak istekleri kalmamış. Düşündükleri tek şey bir imza atıp 100-200 tl avantaya geçmek olan bu kişiler , ne aldıkları sorumluluğun , ne kendilerine verdikleri zararın , ne çevrelerine ne de meslekleri ve meslektaşlarına verdikleri zararın farkına bile varamıyorlar. YAZIK.


rapido
Uzman rapido
17 Mayıs 2020

Bahsettiğiniz profilde meslektaşlarıma bende denk geliyorum ancak sayıları çok fazla değil.
Ben onlar için piyasa mühendisi tanımını yapıyorum. Sektörde pazarlama ve mühendislik içiçe olduğu için bu profilin oluşması olağan.


Yoğuşmalı Mühendis
Yoğuşmalı Mühendis
17 Mayıs 2020

rapido yazdı:
Sektörde pazarlama ve mühendislik içiçe olduğu için bu profilin oluşması olağan.


bu tespite katılıyorum kesinlikle sebebi budur


SAYISAL
SAYISAL
17 Mayıs 2020

Bu grupta maalesef ; diplomasını , yetki belgesini kiraya vermeye çalışan , kolayını bulsa satacak başlıklarla karşılaşıyoruz. Doğalgazda çalışıp proje çizen , bunuda ne var yani deyip pişkin pişkin kendini haklı göstermeye çalışan insanlar görüyorum , başkasının emeğini çalmayı marifet zanneden bu insanlar , başkalarının projesini çizdikleri için , toplumda neden saygı kazanamadıklarını sorgulamıyorlar bile , üstelik çizdikleri her proje ile bir meslektaşlarının işsiz kalmasına sebep olduklarını beyinleri almıyor, arkadaşları   İşsiz kaldığı için ürettikleri proje ve işlerin de ucuza gittiğini idraktan bile uzaklar , beklenen sonun onları yakalayacağını ve onların işsiz kalacaklarını maalesef göremiyorlar. Tekrar YAZIK. 


canguntan
Danışman canguntan
18 Mayıs 2020

Hepsinde haklısınız fakat mesleklerin uygulama alanları kesin sınırlar ile belirlenmediği sürece hepsi boş. Bakın şu anda son kullanıcıya bende teklif veriyorum bir usta da. Normalde nasıl olması gerekir? Mühendisin görevi belli. Silsile mühendis, tekniker ve ustadır. Usta firmanın işini yapar müşterinin değil. Ama buna kimse müdahale etmiyor. Vergi yönünden nasıl olsa biz arkadaşların işçiliğinin kurumlar vergisinide kdv'sini de ödüyoruz. Öyle bir duruma geldik ki ustalar işi bizden rahat alıyor. Firmalar bir biri ile rekabet etmekten başka bir şey yapmıyor. Yani bir düzen lazım ki bunu ne oda ne firmalar yapabilir. MYK çıktığı gibi bir şekilde herkesin sadece kendi işini yapması sağlanmalı. Usta sadece firmaya çalışmalı. 
                 20 senede şunu da gördük ki doğalgaz işi hiç bitmiyor ve proje çizen de hiç bir şekilde bitmiyor, çünkü iş bitmiyor. Bir düzen lazım ama bu cezalandırarak olmaz.
                 Müşteri bile ne yazık ki çoğu zaman mühendis ile usta arasındaki farkı umursamadığı gibi mühendis ile ustanın sözleri karşı karşıya geldiğinde ustaya bakıyor. Önce bunların düzenlenmesi lazım.


Engin UYSAL
Danışman Engin UYSAL
19 Mayıs 2020

''mühendis ile ustanın sözleri karşı karşıya geldiğinde ustaya bakıyor. Önce bunların düzenlenmesi lazım. '' yazmayacaktım ama bu sözün üstüne yazmak gereksinimi buldum.

Yazdıklarınızın hepsi doğru ama  biz mühendislerde de var bu hata. Şunu söylemeylim ki mühendis bilgisiz ise ve kendini geliştirmemiş ise her zaman sürünmeye usta ağzına bakmaya mahkümdür. Allah'a şükür çok çile çektim süründüm  ama ustalarım kusura bakmayın ama benim iznim onayım olmadan çiş bile yapamıyorlar. Adamların yaptıkları yada yapacakları doğru olduğu halde benden onay almadan iş yapmıyorlar. Arkadaş ve meslektaşlarıma şunu diyeyim. Çok şeyi yarım yamalak bilmektense 1 şeyde uzman olun. Mekanikçi isen onda uzman ol. Ama aynı anda birçok şeyde uzman kimse olamaz. Daha sonra ustaların ağzında sakız oluverirler. Allah hiç bir meslektaşımı bu duruma düşürmesin. 




canguntan
Danışman canguntan
20 Mayıs 2020

Kayseri ortamında ne yazık ki bu geçerli değil. Ben konumda uzman durumdayım. Ustalarımda benim sözüme bakar. Genç arkadaşlarımda ama burda eskiden kalma alışkanlık var. Zamanında pek mühendis olmadığından işleri ustalar yaparmış. Kısacası burda mühendis ya da usta ayrımı yok insanlarda. Bir de bizim memlekette çoğunluk esnaf v.b. olduğundan hep ilk yatırım maliyetine bakılıyor ve nasıl daha ucuza yaptırılırın üzerine gidiyorlar. Uzun vade yok kısa vade de ucuz olsun iyi olsun mantığı var. Sorun burda.


Engin UYSAL
Danışman Engin UYSAL
20 Mayıs 2020

canguntan yazdı:
Kayseri ortamında ne yazık ki bu geçerli değil. Ben konumda uzman durumdayım. Ustalarımda benim sözüme bakar. Genç arkadaşlarımda ama burda eskiden kalma alışkanlık var. Zamanında pek mühendis olmadığından işleri ustalar yaparmış. Kısacası burda mühendis ya da usta ayrımı yok insanlarda. Bir de bizim memlekette çoğunluk esnaf v.b. olduğundan hep ilk yatırım maliyetine bakılıyor ve nasıl daha ucuza yaptırılırın üzerine gidiyorlar. Uzun vade yok kısa vade de ucuz olsun iyi olsun mantığı var. Sorun burda.


Aynen buna katılıyorum. Bu yüzden avrupa bizden bu konuda çok ve çok ilerde. Avrupadan gelen müşterilerden bu konuda çok eleştiri alıyorum.


tcaout
tcaout
20 Mayıs 2020

Engin UYSAL yazdı:
canguntan yazdı:
Kayseri ortamında ne yazık ki bu geçerli değil. Ben konumda uzman durumdayım. Ustalarımda benim sözüme bakar. Genç arkadaşlarımda ama burda eskiden kalma alışkanlık var. Zamanında pek mühendis olmadığından işleri ustalar yaparmış. Kısacası burda mühendis ya da usta ayrımı yok insanlarda. Bir de bizim memlekette çoğunluk esnaf v.b. olduğundan hep ilk yatırım maliyetine bakılıyor ve nasıl daha ucuza yaptırılırın üzerine gidiyorlar. Uzun vade yok kısa vade de ucuz olsun iyi olsun mantığı var. Sorun burda.


Aynen buna katılıyorum. Bu yüzden avrupa bizden bu konuda çok ve çok ilerde. Avrupadan gelen müşterilerden bu konuda çok eleştiri alıyorum.


Bir ülkenin refah seviyesi her konuda farklılık yaratır.

Alım gücü yüksekse tüketim bilincide artıyor. Maalesef ki ülkemizde alım gücü zayıf olduğu için insanımız nasıl daha ucuza alırımın peşinde. Avrupa ile kıyaslamak yanlış olur.


canguntan
Danışman canguntan
21 Mayıs 2020

Arkadaşlar bu konuda haklısınız. Tabi bir de şehrin yapısı önemli. Kayseri'nin büyük bir kısmı esnaf. Okumuş bile olsalar ilk yatırım maliyeti az olsun istiyorlar.Hatta en ucuza nasıl yaptırırız diye uğraşıyorlar. Benden fiyat alıp kendi ustalarına yaptırıyorlar mesela.


SAYISAL
SAYISAL
23 Mayıs 2020

Verilen cevaplar ve yapılan yorumlar gerçekten çok ilginç. Bir tarafta evet doğalgaz sektöründe proje çizmek yasak , bu suçu işleyeni cezalandıralım diyenler ki ben de bu fikre yakınım . Çünkü maalesef bizim ülkemizde ancak korku gücüyle birşeyler düzeltilebiliyor. Diğer tarafta maalesef yaptığı suça kılıf arayan kişiler , işte ne yapalım ülke gerçeği böyle , piyasa bozuk ben bozmadım ya , başkaları çiziyor birşey olmuyor da ben çizince mi suçlu oldum gibi kendince savunma mekanizmaları, bu örnekleri çoğaltabiliriz. Ama insanların maalesef anlamadığı ; hem suç işliyorsunuz , hem pişkinsiniz , hem haksızsınız , ağır olacak ama çok da ucuzsunuz , ucuz benzetmesi hem gerçek hem mecaz anlamda. Bir projeyi masrafları çıkınca en fazla 150-200 tl karla çiziyorsunuz . 150-200 tl için olmadık ustaların maskarası oluyorsunuz , dedikodu malzemesi oluyorsunuz , mesleğinizi ve meslektaşlarınızı hem küçültüyor hem de ucuzlatıyorsunuz. Sizin yaptığınız bu işin bir tesisatta kaçak olduğunu bile bile gazını açmaktan çok bir farkı yok , zaten gaz açılışlarına da sürekli siz gitmiyorsunuz çünkü 150-200 liraya tav olduğunuz için çizmeniz ve yetişmeniz gereken okadar çok şey var ki hangisine yetişeceksiniz. Benim mühendis olmak'dan kastım işinizi kanunen en iyi şekilde yapmanız gerektiği , tamam piyasa bozuk siz işinizi çeşitlendirin , klima satın , ankastre satın , kaçak tespiti yapın , expertiz olun , öğrenin , kendiniz için araştırın , MMO ya gidin , ticaret odasına gidin , e-ticaret yapın , ihracat yapın , İthalat yapın , sürekli okuyun ve ÖĞRENİN , dünya değişiyor ayak uydurun , sizler MÜHENDİS oldunuz ÖNCÜ olun , sizler ustaya iş verin , ustalar size iş vermesin. Ama nerdeeee sıcak ofiste oooo Ahmet usta hoş geldin tamam K+2 daire tamam abi sana 10 değil 9 lira demek için hem vaktinizi hem meslek ve meslektaşlarınızı harcamayın. Yarın kalkın ve MÜHENDİS OLUN demek istiyorum


canguntan
Danışman canguntan
24 Mayıs 2020

Bu zaten mühendislik değil. Ustalar bile biliyor kombi için 1", 3/4" ve 1/2" boru kullanılacak. Ama işte bilemiyorlar ki ağer bir olay olursa önce imzası bulunan mühendis mahkemelik oluyor. Kimse projesini çizdiğiniz usta ya da firmayı sormuyor bile. Zaten mahkemede bu işi şu kişi yaptı deseniz kanunen çizdiğiniz projenin taahütünü de siz yapmak zorunda olduğunuz için bir hak iddia edemiyorsunuz. 
Bir sürü masraf yapıp riske girip yetki alan firmalar, meslek etiğini de hiçe sayarak kendi alacakları işleri proje çizerek yetkisi olmayan kişilere sunmuş oluyorlar. Böylece ne kendileri kazanıyor ne de diğer firmaların kazanmasına izin veriyorlar. İşin acı tarafı hesap yapmasını da bilmiyorlar. Geçen sene bir proje 340 TL civarında maloluyordu. Daha bunda gaz açımı v.b. maliyetler yok bile. 


dafidakk
Uzman dafidakk
25 Mayıs 2020

Çok kısa katkıta bulunayım. Doğalgaz özelinde konuşuyor olsakta, her proje kendine özel durumları barındırır. Mühendis ise benzersiz durumları çözebilecek şekilde kendini yetiştiren kişidir, olmalıdır, diplomadan bağımsız olarak. Dolayısıyla bilim adamı gibi hesap yapacak ama ustaya yapabileceği şekilde çerivirip halk dilinde anlatacak, ustada ona göre yapacak. Mühendis uygulamayı toy iken tabi ki ustasından öğrenecek ki ona göre planlama yapabilsin vakti geldiğinde.

Hasılı;
Proje önceden tasarlanan sonra uygulanan şeye denir. Usta işi yaptıktan sonra size söylüyor ve siz proje çiziyorsanız konuşacak birşey yok zaten :)


canguntan
Danışman canguntan
27 Mayıs 2020

Daifidak kardeşim çok güzel yazmışsınız.




Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.