engin_er
13 Ekim 2006

Aden kombide arıza Ustalar yardım lütfen

arkadaşlar sıcak su musluğunu az açtığımızda ateşlemiyor çok açarsak ateşliyor borudaki soğuk su aktıktan sonra sıcaksu akıyor buraya kadar normalmi bilmiyorum ama yaklaşaık 5 litre adar sıcak su aktıktan sonra tekrar buz gibi soğuk su geliyor yine 5 lt. kadar soğuk akıyor akabinde yine sıcak su geliyor 40-50  derecelerde ve diğer konumlarda denedim hep aynı neden olabilir arızası


efhefh
13 Ekim 2006

Merhabalar.. Kombinin bacası yerine tam olarak oturmuş mu bunu da kontrol et istersen..Ama sadece bi ihtimal bu..uzunsüre sıcak su gelmemesi de tesisatın uzunluğundan kaynaklanıyordur.

Kolay gelsin




engin_er
13 Ekim 2006

efhefh yazdı:

Merhabalar.. Kombinin bacası yerine tam olarak oturmuş mu bunu da kontrol et istersen..Ama sadece bi ihtimal bu..uzunsüre sıcak su gelmemesi de tesisatın uzunluğundan kaynaklanıyordur.

Kolay gelsin

arkadaşım borulardaki soğuk suyu aldıktan sonra sıcak su geliyor ama yaklaşık 5 litreden sonra su tekrar soğuk akıyor kombi hermetik ve kaloriferde normal çalışıyor

sıcak su musluğunu az açarsak ateşleme yapmıyor ve dolayısı ile ısıtmıyor  çok açarsak ateşliyor fakat bu kezde gereğinden fazla su akıyor. yani bir anormallik var sürekli sıcak su gelmiyor yaklaşık her 5 lt.den sonra ya soğuyor ya ısınıyor




abdil26
13 Ekim 2006

engin_er banyo veya mutfaktaki bataryalarıda kontrol ediniz. aç -kapa şeklindeki bataryalarda bazen sıcak-soğuk karışabiliyor.


engin_er
13 Ekim 2006

abdil26 yazdı:
engin_er banyo veya mutfaktaki bataryalarıda kontrol ediniz. aç -kapa şeklindeki bataryalarda bazen sıcak-soğuk karışabiliyor.

kontrol ettim normal karışma yok




engin_er
13 Ekim 2006

aciiiiillll cevap yok mu arkadaşlar anlayan bilen bir sürü foruma baktım hatta turkeyforumda buna benzer arızalar ile katşılaşanlar var ama ben hala sorumun cevabını bulamadım


Subutay
13 Ekim 2006

Arkadaşım Aden kombiyi bilmiyorum ama üç yollu vana da arıza olabilir. bu arızayı da nasıl anlarız bilemiyorum...


yirmibes
13 Ekim 2006

  arkadaşım şehir şebeke suyu min.4 bar civarındadır.Kombinin dakikada üreteceği (50-55 derece) sıcak su debisi 10-12.5 litredir.Şebekeden bu debiden fazla su girdiğinde eşanjör yetiştirmekte zorlanıyo.Bu istenmeyen durumu bertaraf etmek için soğuk su girişine 2 bar değerinde bir basın düşürücü koymakta yarar vardır.Şimdilik kombi soğuksu giriş musluğunu yarım kısarak bir deneme yapki giriş debisini düşürmüş olacaksın.


engin_er
14 Ekim 2006

yirmibes yazdı:
  arkadaşım şehir şebeke suyu min.4 bar civarındadır.Kombinin dakikada üreteceği (50-55 derece) sıcak su debisi 10-12.5 litredir.Şebekeden bu debiden fazla su girdiğinde eşanjör yetiştirmekte zorlanıyo.Bu istenmeyen durumu bertaraf etmek için soğuk su girişine 2 bar değerinde bir basın düşürücü koymakta yarar vardır.Şimdilik kombi soğuksu giriş musluğunu yarım kısarak bir deneme yapki giriş debisini düşürmüş olacaksın.

bu denemeyide yaptım

öyle sanıyorum ki üç yollu vanada yada algılama sensörlerinde bir arıza var.

öğleden sonra servis gelecek bakalım arıza hakkında ne söyleyecekler  bilgi için buraya yazarım




mmendes
14 Ekim 2006

bence o bir arıza değil kombinin özelliği

önce tesisattaki soğuk su akıyor sonra kombide önceden ısıtılmış su akıyor daha sonra konbi ısıtma devresi faaliyete geçene kadar geçen soğuk su akıyor daha sonra ise normal sıcak su akıyor

ben aden kombiyi bilmiyorum ama yazlık kışlık ayarı varsa ona bakabilirsiniz birde kombi devamlı açık çalışmaya hazır durumda olmalı

 




abdil26
14 Ekim 2006

acaba sıcak soğuk tesistına şofben veya termosifon gibi bir ısıtıcı bağlandıysa bunlar sıcak tesisatından ayrıldı mı? Soğuk girişlerinde vanaları yoksa böyle bi sorun olabilir.


engin_er
15 Ekim 2006

abdil26 yazdı:
acaba sıcak soğuk tesistına şofben veya termosifon gibi bir ısıtıcı bağlandıysa bunlar sıcak tesisatından ayrıldı mı? Soğuk girişlerinde vanaları yoksa böyle bi sorun olabilir.

arkadaşım şohbenin hem girişinde hemde çıkışında mini vana mevcut ve her ikiside kapalı vaziyette ve bu şekilde denendi tabiki açık olursa bir sorun teşkil edecektir bunu biliyorum ancak tesisatla ilgili bir sorun yok

suyu açtığımızda az açarsak yani serçe parmak kadar falan kombi ateşleme yapmıyor ve suyu ısıtmıyor musluktan sürekli soğuk su geliyor ama fazla açarsak ki ozaman ateşliyor fakat yaklaşık 30 sn. gibi bir zaman sonra su tamamen soğumaya başlıyor musluğu kapayıp tekrar açarsak o zaman kendisini ateşliyor  ve suyu ısıtıyor

benim fikrim algılama sensörlerinde yada 3 yollu vanada bir sorun var gibi

kalorifer sistemi 2 gündür normal çalışıyor




engin_er
15 Ekim 2006

nedir bu servisden çektiğimiz ne sahtekar adamlarmış

perşembe sabahı arızayı bildirdim, öğleden sonra geliriz dediler gelen giden olmadı tekrar telefon ettim iftadan sonra dediler, yine kimse yok cumartesi yine aradım yine aynı şeyler ve derken araya pazart girdi yine ortada kimse yok..

şimdi bu servisi demirdöküme şikayet etmelimiyim .. böyle sahtekar adamlarla iş yapıyorlar.

kış ortasında bir arıza olsa millet donacak galiba




yirmibes
15 Ekim 2006

hemen şikayet et.Sensör su girişlerini algılamıyor olabilir.Bir şok kombi 0,5 barda bile sıcak su üretir.Bu nedenle sensörün değişmesi gerekebilir.Isıtma devresini kesip sıcak su hazırlama eşanjörüne çalışması gerekirken bu görev yapılmıyor

Sensör arızalı olabilir.katılıyorum

 




engin_er
16 Ekim 2006

nihayet az önce servis elemanı geldi  ve su basıncı yani musluktan akan suyun az olmaması gerekiyormuş az olduğunda kombi ateşleme yapmaz ve dolayısı ile devreye girmezmiş benim buna kafam hem yattı hemde yatmadı

şöyleki muslulardan sızıntı olursa ki olabilir bu durumda kombi sürekli çalışır

ama fazlada açınca gereksiz  su kullanımı meydana geliyor




aydin34
04 Aralık 2006

diyaframı patlaktır




Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.