mertay2000

2 hermetik soba+hermetik şofben+ocak

2 hermetik soba+hermetik şofben+ocak debisini kaç almalıyım şimdiden teşekkürler


silvershadow
silvershadow
29 Ağustos 2007

bence 5,8 almalısın 3,4 (ocak+ sofben) + 2.4  (2 adet soba) =5,8

 




nur81
nur81
29 Ağustos 2007

Merhaba ,3 hermetik soba için eş zaman faktörü tabloda 0,756 olarak verilmiştir.Bu değeri 2 soba için kabul edip hesabı aşağıdaki gibi yapabiliriz;

ocak+şofben=3,4m3/h eş zaman faktörüyle çarpılmış tüketim

bir sobanın eş zaman faktörüyle çarpılmamış tüketimi=1,2m3/h

2 sobanın eş zaman faktörüyle çarpılmış tüketimi=1,2*2*0,756=1,8m3/h

toplam tüketim=3,4+1,8 =5,2m3/h bulunur.




silvershadow
silvershadow
29 Ağustos 2007

es zaman faktorunu kullanırsan senin yaptıgın işlem dogrudur arkadasım ama benim duydugum ve bildigim 2 cihazdan sonra artimetik olarak toplanıyor.


nur81
nur81
29 Ağustos 2007

silvershadow yazdı:
es zaman faktorunu kullanırsan senin yaptıgın işlem dogrudur arkadasım ama benim duydugum ve bildigim 2 cihazdan sonra artimetik olarak toplanıyor.

Merhaba silvershadow, vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ederim. Benim elimdeki şartnamede böyle bir ifade yok.Sanırım yeni çıkan bir kural bu.Ama bana göre en mantıklı olan eş zaman faktörünü hesaba yansıtmak.Umuyorum doğalgaz işini yapan herkes için ileride kılavuz olarak tek bir şartname olur .Bütün illerde geçerliliği olan tek bir şartname sanırım yapmış olduğumuz hesaplarda bizi çelişkiye düşmekten kurtarır.

Kolay gelsin.




umut81
umut81
31 Ağustos 2007

ii deh. soba 0.7 değil mi 1,2 nerden çıktı.


mefisto
mefisto
31 Ağustos 2007

silvershadow'a katılıyorum eş zaman faktörü konut sayısına göre belirlenmiş bir katsayı bir konut için eş zaman faktörüyle işlem yapmak sorun yaratabilir. Birde soba için debi değerini cihaz kapasitesinden bulmak daha doğru olur diye düşünüyorum.


nur81
nur81
31 Ağustos 2007

mefisto yazdı:
silvershadow'a katılıyorum eş zaman faktörü konut sayısına göre belirlenmiş bir katsayı bir konut için eş zaman faktörüyle işlem yapmak sorun yaratabilir. Birde soba için debi değerini cihaz kapasitesinden bulmak daha doğru olur diye düşünüyorum.

Merhaba, eş zaman faktörü sadece konut sayısına göre belirlenmez.Cihaz sayısıda eş zaman faktörünün belirlenmesinde önem teşkil eder.




mefisto
mefisto
01 Eylül 2007

nur81 biraz araştırma yaptım ve ne gaz dağıtım şirketlerinin şartnamelerinde nede diğer teknik bilgi içeren kaynaklarda konu ile ilgili bir açıklama bulamadım. birden fazla konut olan binalarda senin eşzaman faktörünü kullanmakta mantıklı geldi bana ama müstakil dairelerde sorun yaratabilir. Ulusal bir şartname konusunda da aynı fikirdeyim.bunun için artık somut bir adım atılmalı.gaz dağıtım şirketlerinin şartnamelerinde hem bazı farklı detaylar var hemde yeteri kadar açık ve anlaşılır değil...


nur81
nur81
01 Eylül 2007

Merhaba konut sayısı ve cihaz sayısı eş zaman faktörünü beraber belirler.Örneğin bir daire için ocak + şofben tüketimini düşünün.

Elimdeki şartnameye göre bu iki cihazın eş zaman faktörüyle çarpılmayan tüketimlerini yazıyorum.

Ocak için=1,6m3/h             şofben için=2,2m3/h

Şimdi ifade ettiğiniz gib tek bir konutta eş zaman faktörü alınmamış olsaydı bu dairenin tüketimi;

1,6+2,2=3,8m3/h olarak alınırdı.

Ama tek bir dairede ocak+şofben tüketimi için cihazların beraber kullanılma olasılığı %89,5 olarak belirtilmiştir ve bu değer hesaba aşağıdaki gibi yansır;

3,8*0,895=3,4m3/h bulunur.

İfade ettiğiniz gibi şartnameler bize sadece gideceğimiz yeri gösteriyor eğer bu yere giderken karşımıza bilmediğimiz bir yol ayrımı çıkarsa hangi yolu tercih edeceğimize dair ne yazık ki bir fikir vermiyor.İşte tam bu noktada işin için tercih giriyor ve buda bizim yapmış olduğumuz işe yorum olarak yansıyor.Ne yazık ki bu durum genelde ilden ile değişiyor.Bu yüzde haklısınız ulusal bir şartname şart.






Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.