canberksin
canberksin
04 Kasım 2008

Doğalgaz iç tesisat yetki belgesi

Arkadaşlar ben acil doğalgaz iç tesisat yetki belgesi almam lazım ve en kısa kurs zamanıda istanbuldaki şubeden gözüküyo ben bursada oturuyorum istanbuldan aldığım belgeyi tüm türkiyede kullanabilirmiyim acaba bu konu hakkında pek bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim kurs programı 4 gün 5.gün sınav oluyomuş sonuçlar ne zaman açıklanır yani belgeyi elime almam ne kadar sürer acaba almış arkadaşlar bana bilgi verirse sevinirim teşekkürler.. 


Ragıp
Ragıp
04 Kasım 2008

Nerteden alırsanız alın belgeyi her şehirde kullanabilirsiniz.Engeç bir ay içinde elinize ulaşır sanırım.Direkt takip ederseniz belki daha kısa sürede belgenin elinize ulaşmasını sağlayabilirsiniz.


engineer41
engineer41
04 Kasım 2008

Ben bir ayrı beklıyorum daha elime geçmedi.Sana tavsiyem hiç bir bilgin olmadan gitme çalışıp öyle git.Bazı arkadaşlar 4 günde anlamakta sıkıntı yaşıyorlar ve kalıyorlar.Ama o kadarda zor bir sınav değil sadece bildiğini ispatlaman yeterli bence pek sonuçlara dikkatli bakmıyorlar..Mesela ben 100 aldım.He bu arada genellikle kalanlar emekli mühendisler.Gençler çok daha başarılı bu sınavda..Sitede doğal gaz iç tesisatı notları var onları indir ve bakk yardımcı olacaktır sana.Kolay gelsin


ali orhun
ali orhun
04 Kasım 2008

BU KURS VE SINAV ÇOK CİDDİ. BEN BİLDİĞİM KDARIYLA, BAŞARILI VEYA BAŞARISIZ DİYE SONUÇLAR GELİYOR. 70 VE ÜZERİ BAŞARILI ALTI 69 BİLE OLSA BAŞARISIZ.HİÇ KİMSE BİLMEDEN GEÇEMİYOR. KESİNLİKLE İZOMETRİK RESİM OKUMANIZ GEREKİYOR.

BİNA İÇ TESİSAT VE KAZAN DAİRESİ İELK İLGİLİ PROJE PROBLEMLERİ VAR.




canberksin
canberksin
04 Kasım 2008

sınav yazılı herhalde test değil anladığım kadarıyla sonuç yada yetki belgesini adrese mi gönderiyolar




canberksin
canberksin
04 Kasım 2008

bide engineer41 adlı arkadaşıma da şunu sormak istiyorum 100 olduğunu biliyosun yani sonuç açıklanıyo ama yetki belgesi sonra mı eline geçiyo



kadirmuh
kadirmuh
04 Kasım 2008

arkadaşlar iç tesisat yetkisi için sitedeki notları indirdim ben bu notlar 4 günde nasıl biter ya yoksa genellikle soru çıkan ağırlıklı bi yer mi var nerelere ağırlık vermeliyiz derse gitmeden çalışalım biraz ama öncelik olarak nerelere teşekkürler


bynedim
bynedim
04 Kasım 2008

Arkadaşlar ben de yeni mezunum ve 4 aylık bir iş arama süreci sonunda doğalgaz işine ilgi duyup izmirden bir dağıtım firması ile anlaştım fakat anlaşırken birkaç günde halledilecek bir konu olarak konuşulan yetki belgesi başıma dert olmuş durumda. Oda üyeliğimi henüz başlatabildim, bir 10-15 gün sonra sicil numaramı alıcam fakat izmirde bu ay doğalgaz iç tesisat için yetki belgesi verilmiyormuş, aynı arkadaşın durumundayım. Sonraki ay için de aralığın 1'inde mmo.org'da açıklanacakmış tarih. tabi 4günlük eğitim sonrası sınav ve 10 günlük açıklama süresi ile 1 aylık bir belgeyi edinme süreci işi en az 2 aya çıkarıyor. Bu durumda anlaştığım firma geri adım atacak sanırım..

Yani 2 ay sonra yetki belgemi edinmek üzere o firmanında benden başka çalışan mühendisi olamayacağı bir durumun içinden nasıl çıkabiliriz?.. Fikri olan varsa yarın tekrar görüşücem o şekilde iletebilirim. Yani atıyorum ilk 2 ay deneme süreci olacak, ben işi öğrenirken belgem olmaması onlara engel olur mu?

Ayrıca Yetki Belgesi için 215 YTL odaya üyelik için 60 YTL ödeme yapıyorum, bu sitedeki çoğu konuyu ve dışarıdan odanın sitesi ve benzeri yerleri gözden geçirmeme rağmen bu ücret konusundan kimse bahsetmemiş. Yeni mezun arkadaşlar için önemli olabilir, ilginç geldiği için bahsetmek istedim..



canberksin
canberksin
05 Kasım 2008

arkadaşlar odanın dışında kurs veren yok mu yani bu belgeyi oda dışında başkja bi yerden alamazmıyım bi yardımcı olursanız çok iyi olur


engineer41
engineer41
05 Kasım 2008

Arkadaşlar bugun benim 1 ayım doldu ve hala belge gelmedi sınava gırdım gectım ancak daha elimde belge yok 1,5 aydır çalışıyorum artık iş veren de benden bişeyler bekliyor bende arkadaş gibi biraz sıkıntılı duurumdayım,bana da soylenen 1 haftada halledilir belge alma  ama baya suyu çıktı .bir buçuk aydır maaşımı alıyorum ancak hiçbirşey yapmıyorum dışardan proje çizdirip para veriyorlar.Patronum iyi biri olduğu için bekliyor bence başka kimse beklemez ona göre konuşun başlarken.MMO belge vermekten başka bi iş yapıoyormu merak ediyorum ancak onu da verırıken uyelerini mağgur edıyor.10 tane sınav kagıdını ıstanbulda degılde ankarada okuyorlar buda zaman kaybı bunu bıle asamamıs bır kurumumuz var..Allah yardımcımız olsun...

Ayrıca ben senın yerınde olsam yetkı belgesını patrona odetırım sonra maasından keserler cunku ben boyle anlasmıstım.Yenı mezun bırı ıcın bence 300 ytl yuksek bır rakam olabılır.

Herkese kolay gelsin




burçin
burçin
05 Kasım 2008

bence en önemli şey proje okumayı bilmen

izometrik okuman çok önemli!!! bu konularda birinden yardım alırsan daha da iyi olur yoksa zaten mühendis olmuşsun hesaplamaları yaparsın...




canali60
canali60
13 Aralık 2008

 firma mühendisine belge aldırdık yaklaşık iki ay kadar sürüyor belgenin gelmesi

yalnızca  kurs ücreti değil birde yeme ve barınma içinde gideriniz olacak yanınızda para yada kredi kartı bulundurun. 

 

 




maraş
maraş
13 Aralık 2008

arkadaşlar yetki belgesinin fiziki olarak elinize geçmesi gerekmez. yani gaz dağıtım şirketleri bunu şart koşmuyolar. misal bende istanbuldan almıştım belgeyi. akgaz (aksaray) sınavı geçtiğime dair mmo dan faksı kabul etti. bu faksında elime geçmesi sınavdan sonraki 5. gündü sanırım. yani sınavı geçmişsen belge zaten benim.


makina_57
makina_57
09 Kasım 2009

Öcelikle ilk soruna cevap vermek gerekirse sertifikayı nerde alırsan al istediğin şekilde kullanabbilirsin.Belgenin eline geçme süresi normade bir ayı bulur.Ama makina mühendisleri odası geri kalmış olduğu için bu süre uzayabilir ve kesinlikle ve kesinlikle başvuruda istenilen belgeleri eksiksiz yap yoksa hayatta o eksik tamalanıncaya kadar gelmez ve sanada demezler(odaya kalmış) İkincisi sınav çok zor deil tersine sıfır bi bilgiyele gidiyorsan ben öyle gitmiştim anlatılanları iyi dinle ve hocanın dediklerini yap.Ayrıntılaarı sınavda yaz.Örn: topraklama çubuğu,mg anot,kolon havalandırması yapılmıştır vs vs. Ben sıfır bilgiyle gittim ve sınavı geçtim hatta 100 bile alabilirdim ama 77 aldım. Sınavda hocaya kesinlikle izometrik çizimin nasıl yapıldığını bilmiyorsan sor anlatsın 5 dk sını alır. Eğer izoyu çizmeyi beceremezsen sınavı geçemezsin. Eğer daha önceden bilgin varsa bu ayrıntılar seni sıkmaz fakat hesaplama kısmında zorlanabilirsin.Neden zetacad önceden hesaplıyorsu bize fakat orda elinle yapmak zorundasın ve kesinlikle kayıplara dikkat et bizim piyasada kullandığımız sayaça kadar 1 sayaçtan sonra 0.8 kayıp olayı sınavda farklı.Yani bina bağlantı için farklı kayıp kolon için farklı dağıtım hattı için farklı bunlaraa dikkat et sınavdan korkma 4 gün kendini vererek çalışırsan çok rahat geçersin başarılar..


erkan38
erkan38
16 Kasım 2009

sınava giriyorsun.sınav kagıtları ankara merkeze gıdıyor oradanda okunacak olan yere gonderılıyor.2 hafta ıcersıınde sıze kalıp gectıgınızı bıldırıyorlar. daha sonra ankaraya gelıyor ve belgeyı hazırlıyorlar 2 hafta ıcersınde baglı oldugun subeye gonderıyolar. yanı en erken 1 ay ıcersıınde elınde ama en erken....


İmpac
İmpac
25 Haziran 2017

yeni mezun oldum bilgim araştırdıgım kadar ... ama bazı sorulara net cevap bulamadım... birkaç sorum vardı yardımcı olurmusunuz.

1. mmo hariç başka yerden doğalgaz belgesi alınıyomu  acaba ?

2.dogalgaz iç tesisat dükkanı acıcaz babamla : acaba kendi adımamı açsam yoksa babam adınamı ... kendi adıma acsam avantajı varmı?

3.birde mekanik tesisat belgesi almak için 1 yıl staj zorunlulugu varmış. kendi adıma açsam  oluyomu acaba gerekli ücreti yatırırsam

bilgi verirseniz sevinirim arkadaşlar






Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.