bosphours
bosphours
29 Mart 2007

MAK. MÜH.LERİNİN SORUNLARI

İŞletmecİlerden Farkimiz Kalmadi....

Arkadaşlar malesef son 10 senede açılan mak. mühensiliği bölümleri mezun sayısını senede 1500 artırdı.Bilimsel açıdan yetersiz Yılda 4000 civarı mezun veren makina mühendisliği en çok mezun veren mühendislik dalının kat kat uzerine çıkmış durumda. 90'ların sonunda bu kadar MAK. MÜH. bölümü açılmasında bir etken de, zamanında mühendislik okumayıp pişman olan ebeveynlerin çocukları yönlendirmesidir herhalde. düşünemediler ki, herkes mak. müh.liği okursa, ara departmanları kim dolduracak. İŞTE HAZİN TABLO:


ÜNİVERSİTE                 SEHİR                   KONTENJAN
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ -İSTANBUL- 60
KOÇ ÜNİVERSİTESİ (İngilizce) (Başarı Burslu) -İSTANBUL -7
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ -ANKARA -180
TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ (Burslu) -ANKARA -25
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ -İSTANBUL- 190
KOÇ ÜNİVERSİTESİ (İngilizce) (Destek Burslu)- İSTANBUL -7
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ (Burslu) -ANKARA -3
MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)- İSTANBUL -40
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ (Burslu) -İSTANBUL -15
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ -İSTANBUL -210
EGE ÜNİVERSİTESİ- İZMİR -60
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ (İngilizce)- İZMİR- 30
GAZİ ÜNİVERSİTESİ -ANKARA -80
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -İSTANBUL- 150
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ -İSTANBUL- 50
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İ-ZMİR 1-00
GAZİ ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -ANKARA -50
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ -BURSA -90
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)- ADANA -60
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)- İZMİR- 60
OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ- ESKİŞEHİR- 80
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -BURSA -60
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ -KOCAELİ- 120
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (Başarı Burslu)-KIBRIS- 10
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ -ANTALYA -40
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)- KOCAELİ -50
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)- GAZİANTEP -90
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (İngilizce) (-İkinci Öğretim)-ADANA- 40
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ -SAKARYA -120
CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ -MANİSA- 60
OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)- ESKİŞEHİR -60
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ- KONYA- 80
TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ -ANKARA- 35
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ -TRABZON- 100
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ -BALIKESİR -80
KOÇ ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)- İSTANBUL -37
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ (İkinc-i Öğretim) -SAKARYA -80
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ- DENİZLİ -70
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ -EDİRNE- 60
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ -KAYSERİ -100
MERSİN ÜNİVERSİTESİ- İÇEL 40
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ -KÜTAHYA- 50
NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ- TEKİRDAĞ -40
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ- KIRIKKALE- 50
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ- KIBRIS -34
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ- ISPARTA- 80
HİTİT ÜNİVERSİTESİ -ÇORUM- 30
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ- MALATYA- 30
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -KONYA- 60
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)- BALIKESİR- 60
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)-TRABZON -60
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -DENİZLİ- 40
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -KAYSERİ- 60
UŞAK ÜNİVERSİTESİ -UŞAK- 40
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ -NİĞDE -40
ZONGULDAK KARAELMAS ÜNİVERSİTESİ -ZONGULDAK- 80
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)-ISPARTA -40
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ -ERZURUM- 60-
AKSARAY ÜNİVERSİTESİ -AKSARAY -35
HİTİT ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -ÇORUM -30
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ -SİVAS- 50
DİCLE ÜNİVERSİTESİ -DİYARBAKIR -30
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ -ANKARA -37
ZONGULDAKARAELMAS ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)-ZONGULDAK -60
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ -HATAY -60
BOZOK ÜNİVERSİTESİ -YOZGAT- 40
FIRAT ÜNİVERSİTESİ- ELAZIĞ -60
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (İkin-ci Öğretim) -ERZURUM- 40
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -SİVAS -40
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim)-HATAY -40
HARRAN ÜNİVERSİTESİ -ŞANLIURFA -40
FIRAT ÜNİVERSİTESİ (İkinci Öğretim) -ELAZIĞ -40
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ -İSTANBUL -30
TOPLAM       4365


arandur
arandur
30 Mart 2007

Kesinlikle katılıyorum ve hiçbirşey yapılamıyorsa bile bölüme alınan öğrenci sayıları yarı yarıya düşürülmelidir. Çok sayıda mühendis yetiştireyim derken hiç mühendis yetiştiremeyecekler yakında



VEYSEL BILGIN
Danışman VEYSEL BILGIN
30 Mart 2007

Melsek Yuksekokullarini univeriteye cevirirsen ve akademik birikimi olmayan insanlari adi universite olan bu okullara doldurursan muhendis yetistirip mezun ediyorum diye diplomali formen sayisini artirirsin.Hala 1 btu/h kac kcal eder 1 kw kac kcal dir diye soranlar var.Sebep sonuc ortada.  


tilsim988
tilsim988
30 Mart 2007

Bartrobel34 Arkadaşim sen duz lise mezunusun galiba..ben meslek lisesi ve ordan myo ve ordanda muhendislık fakultesi okuyan bırıyım ve burda bılgı paylaşiyoruz ve senın temsil verdıgın seyler cok abes.


tilsim988
tilsim988
30 Mart 2007

şurda 3 tane mesajlı bır uyesi ve herkeze laf söyluyorsun yazık sana..


simurg
simurg
30 Mart 2007

Bartrobel34 yazdı:
Melsek Yuksekokullarini univeriteye cevirirsen ve akademik birikimi olmayan insanlari adi universite olan bu okullara doldurursan muhendis yetistirip mezun ediyorum diye diplomali formen sayisini artirirsin.Hala 1 btu/h kac kcal eder 1 kw kac kcal dir diye soranlar var.Sebep sonuc ortada.  

Var evet bende soruyorum senin için sakıncası nedir arkadaşım?!!Mühendislik kıstasın bu mudur? Ezberci zihniyeti bırakalım bunlar okullarda fazlasıyla yıpratılıyor zaten. Tabloları ezberleyip beyinlerimizi boşşeylerle doldurmaktan başka hiçbir işe yaramıyor. Hayal gücünü bitirmekten başka tabii...




osman42
osman42
30 Mart 2007

Bartrobel34   bu arkadaşıma soruyorum. sen nesin? tekniker falan mı? eger öyle isen neden o beğenmediğin okulda okudun? yok eğer onuda okuyamadıysan sana bu konuda birşey diyemiyorum.

**Melsek Yuksekokullarini univeriteye cevirirsen ve akademik birikimi olmayan insanlari adi universite olan bu okullara doldurursan muhendis yetistirip mezun ediyorum diye diplomali formen sayisini artirirsin.Hala 1 btu/h kac kcal eder 1 kw kac kcal dir diye soranlar var.Sebep sonuc ortada.**

 kardeş herkesin okuduğu bölüm ve o bölümden mezun olunca isminin niteliğinin ne olacagı kanunlarla belirtilmiş durumda. 1 kw kaç kcal eder?= çok kalori eder ve de aklı ermeyenler için bu bir sorun haline gelir. bu sorunun cevabını 2 dk dan daha az bir sürede bulunabilir illa ezberlemeye gerek yok. kişi kendini geliştirmediyse bilgisi yok ise bu o kişinin sorunudur. o mesleğe sahip olanların değil.

biraz daha sağlıklı düşün . eminim fikirlerin değişecek. ya da en azından görüş açın değişecek.

saygılar 


 




azref
Uzman azref
30 Mart 2007

Bartrobel34 yazdı:
Melsek Yuksekokullarini univeriteye cevirirsen ve akademik birikimi olmayan insanlari adi universite olan bu okullara doldurursan muhendis yetistirip mezun ediyorum diye diplomali formen sayisini artirirsin.Hala 1 btu/h kac kcal eder 1 kw kac kcal dir diye soranlar var.Sebep sonuc ortada.  

1- MYO ları üniversiteye çevirmenin neden olumsuz bir durum olduğunu düşünüyorsunuz?

2-Akademik birikim dediğiniz şeyi açarmısınız?

3- Adı üniversite olan bu okullar derken mühendislik fakültelerinden mi yoksa MYO'lardanmı bahsediyorsunuz?

Özetlersek MYO'lar lise sonrası eğitim olmalı ve sadece ordan mezun olan ve artık akademik birikimi olan kişiler mühendislik fakültelerine alınmalı mı demek istiyorsunuz?




VEYSEL BILGIN
Danışman VEYSEL BILGIN
30 Mart 2007

Yazdigim yazida sanki meslek yuksekokullarindan mezun olan arkadaslara bir suclama yaptigim anlasilmaktadir.Anlatmak istedigim bu degildir.Soz konusu dusuncem universitelerimizde verilen egitimin yetrsizligidir.Bu bizlerin sucu degildir.Bu tamamen bilimsel vede akademik boyutu olan genis kapsamli bir sorundur.Vurgulamak istedigim ulkemizde universite sayisini artirirarak cozum bulunmasitir tam tersi sorunlar artirilmistir.Son 10 yil icinde kurulan devlet universiteleri zamaninda diger universitelere bagli meslekyuksekokullari ve muh fakulteleridir.Okullarin tabelasi degistirilerek akademik birim olusturlmaz.Ayrica meslek lisesi kokenli vede meslekyuksek okullarindan muh fakultelerine gecen ogrencilerin basari oraninin yuklsek oldugu gerecgi zaten ortadadir.Akiskanlar mekaniginden tutun buhar kazanlari gaz turbinleri ve buhar turbinleri derslerini okuyan vede bunlari gecen meslekdaslarimizin (Bunlarin genc meslekdaslarimiz oldugunu kabul ediyorum) cok basit teknik kavramlari burda sorup ogrenmesi tabiki suc vede ayip degildir.Ancak bu birazda genelde meslekdaslarimizin basari vede teknik kapasitesini ortaya koymuyormu.Sorunlar bagirarak yada kizarak yada gereksiz tepki koyarak degil dialektik anlayis temelinde tartisilarak cozulmelidir..Muhendislik anlayisida bunu gerektirir.Ayni bransta universite akademik kariyeri olan bir hoca olarak konuyu baslatan arkadasimiza destek dusunce mahiyetinde konuya katkida bulunmaya calismistim.Ayrica sadece 3 mesaj yazmis olmam yillara dayali birikimleri gozardi etmemiz mi anlamina geliyor.Neyse hepinize basarilar dilerim.      


Üye
Üye
30 Mart 2007

Sevgili arkadaşlarım

Paylaşım konusunda çok küçük bir katkısı bile olan değerli arkadaşlarımın dile getirdikleri tüm fikirler elbette bizler için çok önemlidir.Bu fikirler bir mesajla da dile getirilebilir bir kaç mesajla da dile getirilebilir.Önemli olan herhangi bir konuda herkes için yararlı olan bir katkıda bulunmak.Bunu önemseyen ve bu yönde katkıda olan arkadaşlarımıza nice mesaj yazmalar dilerim.Tartışılan konu ile ilgili olarakda şunu söylemek istiyorum arkadalarımız bir soru sorarken mutlaka o sorunun cevabını bilmiyor anlamında değildir.Sorunun cevabı hakkında diğer meslekdaşlarının da fikirlerini almaktır diye düşünüyorum.Kaldı ki cevabını bilmediği soruları da sormak da bir o kadar normaldir.

Bu tür konularda da daha çok yapıcı olmak koşuluyla her şey tartışılabilir.

Kolay gelsin...




bosphours
bosphours
30 Mart 2007

Arandura katılıyorum . kontenjanlar azaltılmalı. kayseri trabzon sakarya balıkesir gibi ufacık unv.ler 100 kontenjan la öğrenci alıyorlar .Meslekte işsizlik %20 lere çıkmış. Bence baskı yapılacak kurum M.M.O dır. Bu kadar büyük bir sorunla ilgilenmemezlik yapmamaları gerekir.

 




resulkorkmaz
Uzman resulkorkmaz
30 Mart 2007

[QUOTE=bosphours]

Arandura katılıyorum . kontenjanlar azaltılmalı. kayseri trabzon sakarya balıkesir gibi ufacık unv.ler 100 kontenjan la öğrenci alıyorlar .Meslekte işsizlik %20 lere çıkmış. Bence baskı yapılacak kurum M.M.O dır. Bu kadar büyük bir sorunla ilgilenmemezlik yapmamaları gerekir.

sen karadeniz teknik üniversitesine erciyes üniversitesine sakarya üniversitesine ufacık diyorsan zaten diyecek bişe yok.herşey ortada.bu konu uzayacak daha uzatmaya gerek yok isterse 10000 mezunu olsun makina mühendisliğinin kendini yetiştirebilen öğrenmeye açık her makina mühendisi elbet kendini biryerlerde bulacaktır.eğitimini bilmediğiniz bir üniversite hakkında ön yargılı olmayalım.sorunlar bu şekilde çözülmeyecektir.KTÜ lü oalar ben bu sözü kabul etmiyorum.böle bir tartışmaya girmek istemezdim ama eğer ön yargı varsa ben buna kayıtsız kalamam.

herkese ii çalışmalar.saygıyla...




dogalgaz manisa
dogalgaz manisa
30 Mart 2007

Kandiliniz Mübarek Olsun

Makine Mühendisi olmak tan önce iyi bir iş Ahlakına sahip olmak

gerekir. zaten çalışan araştıran ve kendini geliştiren mühendis arkadaşlar

mutla iyi işler iyi paralar hak eder.

her yıl binlerce mezun olması önemli değil önemli kendimizi farklı kılmak.




dogalgaz manisa
dogalgaz manisa
30 Mart 2007

bu arada trabzonda ki ünivsitede kaç prof kaç doç var ve bunların sayısı diğer üniversitelerden ne kadar fazla olduğunu ve üniversitenin teknik üniversite olduğunu göz ardı ederek kontenjan azaltılmayı yorumları çok avam tabiri oluyo. lütfen


tömbeki
tömbeki
30 Mart 2007

Şu hayatta KTU ye ufak üniversite etiketinin de bir mühendis tarafından yapıştırıldığını da gördüm ya diyecek söz bulamıyorum.Diğer bölümlerini bir tarafa bırakırsak Ktu Makina Mühendisliği bilimsel makale yayınlama konusunda sıra olarak ilk altıdır.Ha burada tabi piyasa söz konusu ise tabi bilime laf düşmez o da ayrı bir konu.

Konuya dönecek olursak bence M.M.O bu konu hakkında bazı standartları hayata geçirmesi şart olarak görüyorum.Ki kaldıkı yeni gelecek yasayla beraber üniversitesi olmayan il sayısı yanlış hatırlamıyorsam 2 yada 3 düşecek.15 yeni üniversite daha eklenecek.Bunlara da Makina MÜhendisliği açılacağı kesin olduğunu düşünürsek işinin vahameti daha gözler önüne serilecektir.




bosphours
bosphours
31 Mart 2007

Arkadaşlar KTÜ  yada baska üniversitelerle üniversite bazında alıp veremediğimiz bir sey yok. Sorun mezun sayısının fazlalığı ve meslekteki işsizlik. Zaten biraz deneyim ve bilgi sahibi olabilen rahatlıkla sıyrılıp odanın belirlediği rakamların üstünde ki standartlarda çalışabilir.Fakat meslek içinde İşsizliğin artması ücret politikalarını olumsuz yönde etkilemekte Kamuda çalışan meslektaşlarımızdan 5 yılını dolduranlar ancak 1000 dolar ücret alabilmektedirler. Yeni mezun iş deneyimi olmayan arkadaşlara çok komik rakamlar teklif edilmektedir.istihdam yaratılmadan her yıl verilen 4400 mezun mesleğe olan itibar ve saygıyı yok eder. Bencede M.M.O bazı standartları hayata geçrmelidir.






Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.