Konu: Röleve Alma Tiyoları

zaferdogalgaz
zaferdogalgaz
07 Temmuz 2006

İzometriyi net ölçüleri ile alıp kat planınıda göz kararı not alırsan çizim sırasında kat planı ölçeği ile beraber kendiliğinden oturur.

Röleve alımında en önemli faktör izometridir.İster metreyle birebir ölç ister göz kararı al karar senindir.

Neticede kat planında bizim için esas olan kısım doğalgaz hattının geçtiği mahaldir o ölçüyüde izometri verir  




marlo
Supervisor marlo
07 Temmuz 2006

arkadaşımın dediği gibi önemli olan doğalgaz hattının geçtiği mahallerdir.mimari planla beraber izometride alırsan doğru yapmış olunur.


omyet
omyet
09 Kasım 2007

arkadaşlar mimari projeninmi doğalgaz projesininmi rölevesini alıcaz, çoğu zaman elimizde mimari proje olmuyor, onun rölevesini almak için nasıl bir yol izlemeli


memetuygun
memetuygun
09 Kasım 2007

yaa arkadaşlar kusura bakmayın ama cm cm ölçü almak hiç bir şeyi değiştirmez sizin gözünüz ile aldığınız ölçü hemen hemen metreyle aynıysa tabi 10-20 cm in hiç bir önemi yok

kritik hesap diye bişey var dimi




amulet
amulet
09 Kasım 2007

memetuygun yazdı:

yaa arkadaşlar kusura bakmayın ama cm cm ölçü almak hiç bir şeyi değiştirmez sizin gözünüz ile aldığınız ölçü hemen hemen metreyle aynıysa tabi 10-20 cm in hiç bir önemi yok

kritik hesap diye bişey var dimi

katılıyorum... komplike bi muhendislik işi yapmıyoruz bence... sektörün muhendislik açısından abartılacak bir tarafı yok... maddi,manevi tehlike arzedecek noktalarda dikkatli davranmak,tasarlanan tesisatı uzun yıllar kullanılabilir kılmak kafidir... gaz acımından bir dirsek cizilmemiş yada 20 cm boru eksik cizilmiş diye dönmek yolda yakılan benzine,emeğe,zamana ve vatanadaşı bekletilmekten ötürü kaybolacak keyfine birazcık ihanettir...

böyle geri dönülen binlerce yer düşünün yurt çapında... bizi yavaşlatmaktan başka birşey yapmaz...iyi bir muhendislik kararı olmaz...
tabi bunların hepsi bence...




greenlife
greenlife
09 Kasım 2007

arkadaşlar ben şu şekilde düşünüyorum.(hem mimarinin hemde hattın ölçüsünün doğru olması açısından)evin mimarisini çizip, zetacad mantığı ile hattı duvar kenarlarından devam ederk çiziyorum..özellikle hattın geçtiği mahllerin(mimari) ölçülerini daha dikkatli bi şekilde alıyorum.iniş çıkışlarıda oklar la gösteriorum.tabiki sonuçta herkes kendince kolay ve kısa olanı tercih edecektir ama bu alınan ölçülerde de sallama oranını azaltıyor.(şunuda belirtmeliyim ki benim yaptığım çizimler ön keşif mahiyetinde değil.hazırlanmış tesisatın projelendirmesi)..birde bir işten para kazanıyorsak onunda hakkını vermeliyiz diye düşünüyorum.hayırlı geceler


eyuboglu
eyuboglu
13 Kasım 2007

iyi günler. bende işe ilk başladığımda röleveyi çok hassas alıyodum. fakat sonra baktımki hattın geçtiği yer hariç diğer yerler bizim için pek önemli değil. öncelikle gittiğiniz yerin kabaca mimarisini oluşturun. sonra ölçü alın.


eXpLosive
eXpLosive
13 Kasım 2007

öncelikle arkadaşlar röleve alırken kat planıyla beraber hat çizimini de yapmanız gerekiyor. izometrisini alarak yapmayın derim çünkü kafanızı karıştırır ve kat planını bi daha çizmeniz tekrardan uğraşmanız gerekir..

röleve alırken yapılan her dirseği belirterek ve eksiksiz almaya çalışın boru uzunluklarını da 10 - 20 cm uzun kısa alabilirsiniz farketmez...

Bunun farketmediğini de kayıp hesaplamalarından göreceksiz.




eXpLosive
eXpLosive
13 Kasım 2007

ilk olarak bina no ve daire no kontrol edin. vaziyet planının önemi cok büyük. binaya komsu en az iki sokak adı yazın vaziyet planında. binada kullanılan birimlerin numaralarını kat planlarına dikkatli yazın.. (Özellikle daire içi ise o dairenin bulunduğu sahanlıktaki dairelerin birimleri)

Sonrasında ise normal tesisatınızı ve kat planınızı da tesisatınıza uygun ve dikkatli şekilde uydurarak çizebilirsiniz...

Herkese işinde başarılar.. Kolay gelsinn...

Bunları yaparsanız tek seferde işinizi yapmış olursunuz...




mefisto
mefisto
13 Kasım 2007

          Arkadaşlar proje çiziminde mahallerden ziyade (gaz tesisatının geçtiği ve özel durumlu mahaller hariç) hattın metrajı, fittingsler, branşmanlar önemli olduğundan mimari proje üzerinde fazla durmaya gerek yok diye düşünüyorum.

          Anadolu her ilin evleri kendi içlerinde benzerlikler gösterir bu da size eski projelerden yararlanma fırsatıda verir. Gaz hattını birebir doğru ölçmek projenin daha sağlıklı olmasını sağlar ancak normal metrajdan az olmamak kaydıyla göz kararı fazla da alınabilir.




ailhan2001
ailhan2001
15 Kasım 2007

arkadaşlar lazer metre almanızı tavsiye ederim,ölçü almak bırakın stres olmayı zevkli olmaya başladı.


eXpLosive
eXpLosive
15 Kasım 2007

ailhan2001 yazdı:
arkadaşlar lazer metre almanızı tavsiye ederim,ölçü almak bırakın stres olmayı zevkli olmaya başladı.

arkadaşa katılıyorum ben de lazer metre kullanıyorum çok kullanışlı ve seri bi şekilde rölevenizi alabiliyorsunuz...




mehmetyildiz
Uzman mehmetyildiz
15 Kasım 2007

ailhan2001 yazdı:
arkadaşlar lazer metre almanızı tavsiye ederim,ölçü almak bırakın stres olmayı zevkli olmaya başladı.

  Bende lazer metre kullanıyorum ve çok faydasını gördüm şöyleki bir firma sahibi olarak işi alabilmek için müşterinizi bir şekilde etkilemeniz gerekli ve elinizdeki o lazermetre bazen sizin yerinize bunu yapıyor.

   Belki sizi daha profesyonel işini daha iyi yapan biri yapmıyor ama kesinlikle öyle gösteriyor.




eXpLosive
eXpLosive
16 Kasım 2007

mehmetyildiz yazdı:

ailhan2001 yazdı:
arkadaşlar lazer metre almanızı tavsiye ederim,ölçü almak bırakın stres olmayı zevkli olmaya başladı.

  Bende lazer metre kullanıyorum ve çok faydasını gördüm şöyleki bir firma sahibi olarak işi alabilmek için müşterinizi bir şekilde etkilemeniz gerekli ve elinizdeki o lazermetre bazen sizin yerinize bunu yapıyor.

   Belki sizi daha profesyonel işini daha iyi yapan biri yapmıyor ama kesinlikle öyle gösteriyor.

gerçentende öyle ...




tilsim988
tilsim988
16 Kasım 2007

Lazer metre yanlış ölçe biliyor onu bir turlu kullanmadım hep eror veya yanlış ölçüler veriyor.




Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.