diablo
diablo
19 Ağustos 2008

Test Dirseği ve Selenoid Vana Kullanımı

Meraba arkadaşlar bir iç tesisatta sayaçtan çıktıktan sonra selenoid vana daha sonrasında ise test dirseğini monte ettik. Ama kimi gördüğüm uygulamalarda bunun tam tersi durum söz konusu. Sizin için hangisi daha doğrudur, neden?


teknik01
teknik01
19 Ağustos 2008

sayın diablo arkadaşım.ankara'da iç tesisatlarda önce selenoid vana sonra regülatör ve daha sonra sayaç.sayaç sonrasıda test nipeli kullanılır.


zaferakıncı
zaferakıncı
19 Ağustos 2008

sayın diablo arkadaşım trakya bölgesinde sayaçtan çıktıktan sonra sırayla;
1- sayaç rekoru
2- seloid vana
3- 1" siyah nipel
4- test manşonu
şeklinde uygulanır.
not:trakya bölgesi daire içleri kaynaklıdır.saygılar, iyi çalışmalar...



ozaymuhendislik
ozaymuhendislik
20 Ağustos 2008

zafer bey trakya bölgesinde daire içleri dişli de yapılıyor. ben dişli yapıyorum. gaz firması baya bi zorluk çıkarıyo ama. kaynaklı tesisatla ilgili de yaptırımlar gelcek yakında diye görüştüm ben.


james dean
james dean
20 Ağustos 2008

merhabalar trakya bölgesi yada ege türkiyenin her yerinde aynı diye düşünüyorum zafercim eline sağlık çok güzel bir açıklama




zaferakıncı
zaferakıncı
25 Ağustos 2008

james dean yazdı:

merhabalar trakya bölgesi yada ege türkiyenin her yerinde aynı diye düşünüyorum zafercim eline sağlık çok güzel bir açıklama



james dean teşekkür ediyorum. kusura bakma mesajını yeni gördüm.kusuruma bakmassın artık.


ozaymuhendislik yazdı:
zafer bey trakya bölgesinde daire içleri dişli de yapılıyor. ben dişli yapıyorum. gaz firması baya bi zorluk çıkarıyo ama. kaynaklı tesisatla ilgili de yaptırımlar gelcek yakında diye görüştüm ben.


haklısın arkadaşım dişlide yapılıyor.ama ben karşıyım çünkü eğer biz kaynak ustasıysak (kimse kusura bakmasın) daire içleride tamamen tek şekil kaynaklı olmasından yanayım.gaz açarken yaşanan sıkıntılar belli.benim dişli tesisatın gaz açımında ayrılan o zamana ayıracak vaktim yok.yaparım kaynaklı alırım testimi mühendise teslim eder,bakarım bir sonraki işime.saygılar,iyi çalışmalar.



memati
memati
25 Ağustos 2008


Alıntı Mesaj - ozaymuhendislik Yazdı:
zaferbey trakya bölgesinde daire içleri dişli de yapılıyor. ben dişliyapıyorum. gaz firması baya bi zorluk çıkarıyo ama. kaynaklı tesisatlailgili de yaptırımlar gelcek yakında diye görüştüm ben.

zfrknc den alıntı
haklısın arkadaşım dişlide yapılıyor.ama benkarşıyım çünkü eğer biz kaynak ustasıysak (kimse kusura bakmasın) daireiçleride tamamen tek şekil kaynaklı olmasından yanayım.gaz açarkenyaşanan sıkıntılar belli.benim dişli tesisatın gaz açımında ayrılan ozamana ayıracak vaktim yok.yaparım kaynaklı alırım testimi mühendiseteslim eder,bakarım bir sonraki işime.saygılar,iyi çalışmalar.


zafer arkadaşımıza bende hak veriyorum bende bütün doğalgaz tesisatları (bir tek daire içleri dişli uygulanıyor) kaynaklı olsun filmse film.
trakya bölgesi için konuşuyorum.dişli tesisat kalpazanların işi...



tilsim988
tilsim988
26 Ağustos 2008

Şartnamelerde iller arası farkılıklar oluşmaktadır, bende izmirden konuşayım izmirde iç tesisatlar dişli yapılmaktadır ancak kaynaklıda yapıla bılır, benım düşüncem ise iç tesisatlar kaynaklı yapılmamalıdır çunku evin içinde kaynak zorlugu vardır (kıvılcım,curuf vs.) olmak uzere kolay gelsın saygılarımla.Mak.Müh.Zafer Altındirek.


zaferakıncı
zaferakıncı
26 Ağustos 2008

tilsim988 yazdı:
Şartnamelerde iller arası farkılıklar oluşmaktadır, bende izmirden konuşayım izmirde iç tesisatlar dişli yapılmaktadır ancak kaynaklıda yapıla bılır, benım düşüncem ise iç tesisatlar kaynaklı yapılmamalıdır çunku evin içinde kaynak zorlugu vardır (kıvılcım,curuf vs.) olmak uzere kolay gelsın saygılarımla.Mak.Müh.Zafer Altındirek.


kendi fikrindir saygı duyuyorum.yanlız bende daire içleri kaynaklı olsun diyorum.ben doğalgaz tesisatı kaynak ustasıyım benim için sorun olmuyor.kaynak saclarım var kartonlar var yangın battaniyelerim var. böyle kaynaklı olsun ki bizim gibi ustaların değeri artsın. saygılar, iyi çalışmalar...



lecealex
Uzman lecealex
14 Ocak 2009

daire içi kaynaklı oldugu icin bir ev sahibinin gidip kendi kafasından tesisatı sıkması ile boru catlamıs ve ardında iceri gaz dolmus ve patlamıstır bu olay bundan 2 hafta önce oldu
kaynaklı olmasına basta bizde karsı idik ama en mantıklısı kaynak



lecealex
Uzman lecealex
14 Ocak 2009

ayrıca mantıklı olan seleneoidi en sona koymaktır çünkü geride kalan hacim ne kadar çok olursa seleneoid devreye girdiginde o kadar gaz kesir yani sırası ile sayaç test nipeli seleneoid


handsome025
handsome025
14 Ocak 2009

arkadaşlar sayaçtan çıktıktan sonra selenoidin kullanılmaz önemli olan gaz kaçağı olduğunda selenoidin gazı saatten önceki kısmından kesmesidir.Test dirseğide saatten sonra kullanıcaksınki daire içini test ederken manometreyi bağlayasın,saatten önceki kısmı zaten kolanu test ederken alıyosun ,birde gaz açımından sonra test girseğinden saatin çalışıp çalışmadığınıda kontrol edebilirsin




volkan_sagdic
volkan_sagdic
14 Ocak 2009

ARKADASLAR USTA MUHENDIS DURUMU DEGIL DURUM FIKIR ALIS VERISI YAPIYORUZ AMA KAYNAKLI OLMASI INSALARIN KENDI BASIAN EVDE HAREKET ETMEMELERINI TESISAT ACISINDAN DIYORUM PARCA EKLEYIP GAZ ALMAMALRI ICIN BENCE DAHA IYI KI KENDILEIRDE SIKAMAYA FALAN KALKISMLARINDA SONRADAN COK BUYUK SORUNLAR CIKIYOR ARKADASIMIZ IYI ORNEK VERMIS KAYNA ICIN BIRCOK ONLEM ALINIYOR DUVARLAR VE ALTA DUSEN CURUF ICIN ONLAR SORUN DEGIL BU ARADA BENIM BURADA SAYACTAN SONRA REKOR VE SELENOID KULLANIYOR ARADA SENIN ISTEDIGIN PARCA ONCEDEN ISTENIYORMUS ARTIK KULLANILMIYOR (BILECIK)


ali orhun
ali orhun
16 Ocak 2009

Kaynakla iç tesisat için, yangın battaniyeleri,söndürücü, cüruf saçları, hatta bir yarım parmak su hortumu musluğa bağlı hazır tutulmalı. Zahmetli ve biraz da masraflıolur....Herkes için külfet.... Ama sonra herkesin (tüketici,projeci, montajcı,gaz dağıtımşirketi,insanlar) kafası rahat olur.SONRA KİMSENİN BAŞI AĞIRMA İHTİMALİ DÜŞÜK OLUR.


lecealex
Uzman lecealex
16 Ocak 2009

handsome025 yazdı:

arkadaşlar sayaçtan çıktıktan sonra selenoidin kullanılmaz önemli olan gaz kaçağı olduğunda selenoidin gazı saatten önceki kısmından kesmesidir.Test dirseğide saatten sonra kullanıcaksınki daire içini test ederken manometreyi bağlayasın,saatten önceki kısmı zaten kolanu test ederken alıyosun ,birde gaz açımından sonra test girseğinden saatin çalışıp çalışmadığınıda kontrol edebilirsin



gazı saatten önce kesmek icin zaten branşmanda vana var ayrıca sayaçtan önce takarsan kolon hattına müdahale etmis olursun ayrıca seleneoid sayaçtan sonra olmalıdırki gez kesildiginde sayaç içindeki de gazın tesisata gelmesini engellesin



maraş
maraş
17 Ocak 2009

arkadaşlar bence neresi olursa olsun dişli tesisat daire içi için yeterlidir. daire içinde kaynaklı tesisatı hemen hemen her gaz dağıtım firması ilk işe başlarken ister. ama sonunda görürki çokda mantıklı olmayan (bana görede onlara görede) sonuçlar doğuruyoki hemen hemen hepside bundan vazgeçmiştir. zafer arkadaş eline sağlık iyi kaynak yapıyo olabilirsin. ama trakyanın bütün tesisatlarını sen yapamazsınki. insanların evini boyasını yakan duvarını kapkara eden onca usta varki. sonuçta bu öyle bi noktaya gelirki, estetik kaygılarından dolayı müşteri doğalgaz yaptırmayacak hale gelir. o zamanda nafile olur herşey. dişli tesisat 21 mbarı çok rahat taşıyacak bi tesiasattır.




Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.