Konu: Gaz Açımında Makina Mühendisi Gereklimi?

cengizgenc
cengizgenc
22 Mart 2007

melancholy yazdı:

VERSİNLER OZAMAN YETKİYİ ARKADAŞ ŞİRKET SAİHİBİNEDE MÜHENDİS HASTA MÜHENDİS AYRILDI NE OLACAK VATANDAŞ KIŞIN ORTASINDA GAZSIZMI KALACAK.

ben iklimlendirme soğutma teknikeriyim 6 yıldır bu sektördeyim.versinler 50m3/h e kadar olan tesisatların imza yetkisini teknikerlere.ne yıllardır bu ülkede neden var olduğu neden okudugumu hala düsündügüm  myo mezunları madur olsun nede vatandaş.Ha demiyorumki mühendis lazım degil tabiki şart tabiki lazım. 

maaşlı mühendis çalıştırmak zorundasın anladık.maaşlı usta çalıştırmak zorundasın anladık.maaşlı kaynakcı çalıştırmak zrundasın anladık.ya biz ne olucaz (ne ustayız ne muhendis )  be kardesim niye açdın bu MYO ları ozaman hangiş akla hizmet.usta ile mühendis arasında ara elemanmıs.Bencede doru arada kalan eleman 

 kusura bakmayın arkadaslar biz teknikerler cok dertliyiz  çook

 

 

 

BAK ARKADAŞIM İNSANLAR EMEK VERİYOR ZEKALARI İLE 4 YIL OKUYOR SONRA MAKINA MUHENDISI OLUYOR SEN 2 YIL OKUYOM  OKUYARAK ELDE ETTİKLERİ HAKLARI ELINDEN ALMAK ISTIYORSUN.  BANA KALIRSA ÇİZİMLERİDE MAKİNE MUHENDİSİ YAPMALI PROJE TEK KİŞİDEN ÇIKLAMALI VE BÜTÜN SORUMLULUK MUHENDİSTE OLMALI TEKNİKERLER ÇİZİM YAPMAMALI




syol
syol
22 Mart 2007

15 YILDIR DEĞİŞİK SEKTÖRLERDE DENEYİMLERİMDE GÖRDÜĞÜM GENELDURUM HİÇ BİR USTA VE TEKNİKER MÜHENDİSLERİ BEĞENMEZLER O İŞİ KENDİLERİNİN MÜHENDİSLERDEN İYİ BİLDİKLERİNİ ZANNEDERLER.HALBU Kİ TORNACI ELBETTE MÜHENDİTEN DAHA İYİ TORNA TEZGAHI KULLANIR,YA DA KAYNAKÇI DAHA İYİ KAYNAK YAPAR,VE YA MOTORCU MOTORU DAHA İYİ TANIR.AMA USTA VE MÜHENDİS KARŞILAŞTIRMASI VE YA BİRBİRLERİNE ÜSTÜNLÜĞÜ GİBİ BİR ŞEY SÖZKONUSU OLAMAZ.HERKESİN İŞİ AYRIDIR.




osman42
osman42
23 Mart 2007

melancholy yazdı:

VERSİNLER OZAMAN YETKİYİ ARKADAŞ ŞİRKET SAİHİBİNEDE MÜHENDİS HASTA MÜHENDİS AYRILDI NE OLACAK VATANDAŞ KIŞIN ORTASINDA GAZSIZMI KALACAK.

ben iklimlendirme soğutma teknikeriyim 6 yıldır bu sektördeyim.versinler 50m3/h e kadar olan tesisatların imza yetkisini teknikerlere.ne yıllardır bu ülkede neden var olduğu neden okudugumu hala düsündügüm  myo mezunları madur olsun nede vatandaş.Ha demiyorumki mühendis lazım degil tabiki şart tabiki lazım. 

maaşlı mühendis çalıştırmak zorundasın anladık.maaşlı usta çalıştırmak zorundasın anladık.maaşlı kaynakcı çalıştırmak zrundasın anladık.ya biz ne olucaz (ne ustayız ne muhendis )  be kardesim niye açdın bu MYO ları ozaman hangiş akla hizmet.usta ile mühendis arasında ara elemanmıs.Bencede doru arada kalan eleman 

 kusura bakmayın arkadaslar biz teknikerler cok dertliyiz  çook

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------

birçok arkadaşımın görüşüne katılıyorum. gaz açımında mühendis olmalı mı? evet olmalı. nasıl tesisatın tasarımında yada eleman ve ustaların yaptıkları işin kontrolünde  v.s.  mühendis varsa o anda da olmalı.işin her noktasında mühendis kilit kişi. Mühendisliğe gelince çabalıyan yada o konumu doldurabilecek kişiler çalışıp dirsek çürüttükten sonra mühendis olabiliyor bunu da herkes çok iyi biliyor. Tekniker ise bu durumda mühendisin yardımcısı konumunda oluyor. Bende otomotiv teknikeri idim.biraz çabaladım ve okul biter bitmez dikey geçiş sınavı ile mak. müh. bölümüne geçtim. şimdi ise yüksek lisans bitiyor. nerden nereye. Tekniker olduğun zamanda etik bir değer kazanıyorsun. Teknikerlikte kolay değil. Burada öneml olan herkesin üzerine düşen görevi en iyi şekilde yapması diye düşünüyorum. Mühendis hastalandı, mühendis ayrıldı!!! .Dünyada ÖLÜMDEN başka herşeyin çözümü vardır. o zaman SIKINTI yapmaya ne hacet. Bilmem anlatabildin mi?

herkese bol kazançlı ve DERTSİZ günler temennisi ile

saygılar




melancholy
melancholy
31 Mart 2007

ARKADAŞLAR BAŞTAN BERİ YANLIŞ ANLAŞILIYORUM GALİBA

SİTE MAKİNE MÜHENDİSİ AĞIRLIKLI GALİBA

BİZ BU DEVLETİN 2 YILLIK ÜNİVERSİTESİNDEN MEZUN OLAN VE TEKNİKER ÜNVANINI ALAN TEKNİK ELEMANLAR OLARAK GÖREV VE YETKİLERİMİZİ KANUNLAR ÇERÇEVESİNDE YASALAŞMASINI İSTİYORUZ OKADAR.HİÇ KİMSENİN MAKİNE MÜHENDİSLERİNİN YETKİSİNİ ELİNDEN ALMAK GİBİ BİR ÇABASI OLAMAZ AMA BU DEĞİLDİRKİ MÜHENDİS DIŞINDA HİÇ BİR KİMSEYE YETKİ VERİLEMEZ.BU TARİHDE GERÇEKLEŞMİŞTİR

ELEKTRİK İLE İLGİLİ FEN ADAMLARININ

YETKİ , GÖREV VE SORUMLULUKLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

   Aşağıda , Bayındırlık ve İskan Bakanlığının hazırlayıp 30.11.1995 gün ve 22479 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan

yönetmeliğin yetki

sınırları ile ilgili bölümü bulunmaktadır.                      

 1.GRUP ( Elektrik Yüksek Teknikerleri - 3 yıllık M.Y.O. mezunları )

a)     Elektrik iç tesisi plan,proje,resim ve hesaplarının hazırlanması ve imzalanması işleri :

Kurulu gücü 50 k W , 400 V.'a kadar olan binaların elektrik iç tesisleri.

b)     Elektrik iç tesisi yapım işleri :

 Kurulu gücü 150 k W , 400 V.'a kadar olan elektrik tesisleri.

c)     İşletme ve bakım işleri :

Kurulu gücü 1500 k W gerilimi ise 36 k V 'a ( 36 k W dahil ) kadar olan tesislerin,

'' Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri Yönetmeliği'' nin 60. Maddesinde belirtilen hükümlerin yerine getirilmesi kaydıyla.

d)     Muayene ve kabul işleri :

Kendileri tarafından yapılan tesislerin bakım , muayene , bağlantı ve kabulü için gerekli işlerin tamamlanması.

 İŞLERİNDE YETKİLİDİRLER.

 2.GRUP ( Elektrik Teknikerleri - 2 yıllık M.Y.O. mezunları )

a)     Elektrik iç tesisi plan,proje,resim ve hesaplarının hazırlanması ve imzalanması işleri :

Kurulu gücü 30 k W , 400 V.'a kadar olan binaların elektrik iç tesisleri.

b)     Elektrik iç tesisi yapım işleri :

 Kurulu gücü 125  k W , 400 V.'a kadar olan elektrik tesisleri.

c)     İşletme ve bakım işleri :

Kurulu gücü 1000 k W gerilimi ise 36 k V 'a ( 36 k W dahil ) kadar olan tesislerin,

'' Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri Yönetmeliği'' nin 60. Maddesinde belirtilen hükümlerin yerine getirilmesi kaydıyla.

d)     Muayene ve kabul işleri :

Kendileri tarafından yapılan tesislerin bakım , muayene , bağlantı ve kabulü için gerekli işlerin tamamlanması.

 İŞLERİNDE YETKİLİDİRLER.

 3.GRUP ( Elektrik Teknisyenleri - 3 yıllık Meslek Liseleri veya 4 yıllık  Teknik Lise mezunları )

a)     Elektrik iç tesisi plan,proje,resim ve hesaplarının hazırlanması ve imzalanması işleri :

Kurulu gücü 16 k W , 400 V.'a kadar olan binaların elektrik iç tesisleri.

b)     Elektrik iç tesisi yapım işleri :

 Kurulu gücü 75 k W , 400 V.'a kadar olan elektrik tesisleri.

c)     İşletme ve bakım işleri :

Kurulu gücü 500 k W , 400 V 'a kadar olan tesislerin,

'' Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri Yönetmeliği'' nin 60. Maddesinde belirtilen hükümlerin yerine getirilmesi kaydıyla.

d)     Muayene ve kabul işleri :

Kendileri tarafından yapılan tesislerin bakım , muayene , bağlantı ve kabulü için gerekli işlerin tamamlanması.

 

İŞLERİNDE YETKİLİDİRLER.

ELEKTRİK PROJELERİNE İMZA ATABİLEN TEKNİKERLER NEDEN DOĞALGAZ PROJELERİNE İMZA ATAMASIN...!!!!!!

                                                  SAYGILARIMLA

                                               korpem@hotmail.com




enerjik
enerjik
01 Nisan 2007

makina mühendisi  her zaman ve heryerde  gereklidir  tabi...mesele  gazı açmak değil...dedem de gelir açar ama bu işin resmi bir muhatabı ehli olması gerekir ki o da; makina mühendisidir....iki yıllık mezunlarının  durumuna  gelince;ülkemizde  doğru yapılan  ne varki...istihdam sorunu dağ gibi büyüyor.bu 2 yıllık m.y.o lara gidenler sadece sistemin by-pass edilmesi....işsizler ordusuna  2 yıl daha geç katılmanız...nasılki   üniversite mezunları   iş bulamıyorsa bu ülkede biz neyi tartışalım....

   1-ağır sanayii olmalı

 2-üretim milli olmalı

3-ülke yabancılara peşkeş çekilip alınterimiz sömürülmemeli...

4-iki  yıllık okullarda teori mümkün mertebe kaldırılmalı.her şey uygulamaya dönük olmalı...

 




gencmuhendis
gencmuhendis
01 Nisan 2007

melancholy arkadaşım peki sizn resmiyette kayıtlı baglı bulundugunuz bir oda varmı yani iklimlendirme soğutma teknikerler odası gbi,şimdi sevgili kardeşim senin demenle yada bizim dememizle bu iş olmaz?sonuçta sonuca baglayan m.m.odasıdır?sende bilrisnki işçilerin bile baglı oldugu ve haklarını savundugu bir sendika sistemi vardır?umarım yardımcı olmuşumdur?başarılarr...


melancholy
melancholy
01 Nisan 2007

gencmuhendis yazdı:
melancholy arkadaşım peki sizn resmiyette kayıtlı baglı bulundugunuz bir oda varmı yani iklimlendirme soğutma teknikerler odası gbi,şimdi sevgili kardeşim senin demenle yada bizim dememizle bu iş olmaz?sonuçta sonuca baglayan m.m.odasıdır?sende bilrisnki işçilerin bile baglı oldugu ve haklarını savundugu bir sendika sistemi vardır?umarım yardımcı olmuşumdur?başarılarr...

Bu soruyu sorduğun için teşekkür ederim arkadaşım.malesef resmi olarak haklarımızı savunabileceğimiz bir odamız yok en büyük sıkıntıda burdan kaynaklanmakta.Bu gün Odamız kurulsa dahi senin dediğin gibi buna karar verecek olan tmmob olduğu için malesef pastadan bir dilim bile vereceklerini sanmıyorum. 

                                                                    SAYGILARIMLA

                                                                  korpem@hotmail.com




gencmuhendis
gencmuhendis
02 Nisan 2007

sonuçta bir sıkıntınız var ama bunu dile getrme yol yöntem ve mekanınız yanlış?şimdi bu görev mühendise deil makine mühendisine verilmiş?şunuda sölim bu güne kadar topraklama çubugu montaşını ve kontrolünde makine mühendisleri yapıyordu,ama artık bazı gaz dagıtım firmalarında bu iş elektrik mühendisleri sorumlulugunda?ben bu sitede elektirik mühendisi olan bir arkadaşın şikayetci oldugunu,yada kendine pay aradıgını görmedim?eger gerçekten payları varsa bunu e.m.o.halletmiştir ve sonucunu almışlardır?zorla yada peşkeş çekerek hiç bir sorun hallonulmaz?dedigim gibi işçilerin bile hakkını arayan ve savunan bir sendika sistemi vardır?ne demek istedigimi umarım anlamışınızdır?saygı sevgi benden..başarılar herkese...


melancholy
melancholy
15 Eylül 2007

u konu güncel kalmalı bence


ssselimilhan
ssselimilhan
15 Eylül 2007

  Umarım kurarsınız odanızı,ki kurmanızda en tabii ve gerekli haklarınızdan biri.Ama bunun tmmob ile ne ilgisi var anlayamadım

  Ayrıca bununla ilgili yeni başlıkta bir konu aç bence.




attract1983
attract1983
16 Eylül 2007

Gaz açımında Mühendis tabii ki gereklidir sözleşmenin bir tarafına gaz açmaya gelen gaz firmasının mühendisinin imzası bir tarafta işverenin imzası ve ortada da yetkili firmanın mühendisinin imzası gereklidir. Eğer çok önemli bir işiniz varsa ve gelemediyseniz gaz firması mühendisinin takdirine bağlı olarak sizi idare edebilirler ama daha sonra gerekli şubeye giderek firma mühendisinin imzasını atması gerekmektedir.  yetkili firmanın sahibinin gaz açımlarında bulunması gereksizdir. Mühendisin olmadığı yerde ustanın yanında Gaz fimasından gelen mühendisle muhatap olacak tekniker bu işi hallecektir.


ali orhun
ali orhun
16 Eylül 2007

metatas yazdı:

makina mühendisi olmadan gaz çalışını düşünsene gaz firması derdini kime anlatacak. Bu iş bu kadar basite indirmeyin yapılan iş ciddidir. projeyi çizen sen olabilirsin ama altına imza atan bir Makina Mühendisi oluyor. Bütün sorumluluk Mühendiste...

ARKADAŞIMA AYNEN KATILIYORUM.İŞİNE SAHİP ÇIKMAK VE ONA SAYGI GÖSTERMEK KENDİNE OLAN SAYGINI GÖSTERİR. İŞİNİZ GÜCÜNÜZ RAST GELSİN.

TEŞEKKÜRLER/SAYGILAR




fatih3056
fatih3056
16 Eylül 2007

bende iklimlendirme ve soğutma teknikerliği üzerine okuyacağım ama muhendis dururken teknikerinde onun gibi yetki kazanması bence cok saçma ama ücret konusundaki itirazınıza birsey diyemem


gaz001
gaz001
16 Eylül 2007

tekniker arkadaşlar sesinizi duyurmak isterseniz buyrun size bir site

URL:
http://www.myoteknikerler.com

 




eXpLosive
eXpLosive
13 Kasım 2007

imza atan sorumluluk alan kişi mühendis ve gaz dağıtım şirketinin de gaz açma sırasında muhatabı mühendis..

kesinlikle gaz açma sırasında olmazsa olmaz mühendis..






Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.