ahmetq
ahmetq
18 Nisan 2006

Ocak Hatları

Arkadaşlar Bilindiği Gibi ocak hatları yarım parmak (DN 15) çekiliyor ve genelde uzun hatlar oda hesap probelmi çıkıyor. benim sorum şu ocağın tüketimi 1,6m3/h ve 1 ocak için eşdeğer faktörü 0,622 gibi bişey biz hesapta borudan geçen gazın debisini 1,6m3/h mı yoksa eşdeğeri bulunmuş yani 1,6*0,622=1m3/h mı olarak alıp hesabmı yapacağız. Teşekkür Ederim şimdiden                           


m_ali581
m_ali581
18 Nisan 2006

arkadaşım merhaba tek ocak için alacağın değer 1,6 m3/h tır. eğer tek değilde daha fazla ocağın varsa o zaman eş zaman faktörünü kullanırsın. kolay gelsin




horozdoğalgaz
horozdoğalgaz
18 Nisan 2006

Ocaklara gaz hattını DN20 çapında çekmeni tavsiye ederim.DN15 ile çekilen uzun hatlarda Problem çıkabiliyor.




nsardas2
nsardas2
18 Nisan 2006

Uzun ocak hatları daire içi basınç kaybını 0,8 e çok fazla yaklaştırıyosa DN 20 çekmeni tavsiye ederim.Çoğu kişi ezbere söliyebiliyo ocağa 1/2" kombiye 3/4" boru die ama alakası yok. 10 -15 m arası kombi hatları da 1" olabilir .....Sonuçta elimizde bi basınç kaybı hesabı var ve bunu sınırlarına yaklaşmadan en optimum şekilde kullanmamız lazım..




hakannnn
hakannnn
19 Nisan 2006

Ocak için kullanılan hat debisi 1,6 m3/h olarak alınıyor. Aynı tesisatta ilave ikinci bir ocak harici gaz yakıcı cihaz(kombi,soba vs.) varsa o zaman 1 m3/h alınıyor. Arkadaşlarında söylediği gibi uzun hatlarda boru çapını DN20 seçmen daha iyi olacaktır.


mete622
mete622
19 Nisan 2006

Arkadaşlar DN20 veya DN15 seçmen gerekiyor diye bir şey yok bir hesap yöntemi var. Yaparsın hesabını çok kritik çıkmayacak şekilde seçersin boru çapını. Uzun hatlar hesabı kurtaracak şekilde yarısını 20 diğer yarısınıda 15 çekebilirsin.




nsardas2
nsardas2
19 Nisan 2006

   Bi boru hattı üzerinde çok fazla ek yeri oluşturmamak adına çok uzun hatlarda komple dn20 çekmeyi tercih ederim... Saygılar


buraktoraman
buraktoraman
20 Nisan 2006

Merhabalar bende nsardas2 katılıyorum. aradakı maliyet cok degil boru uzerinde cok cap degisikligine gitmek yanlis.DN 20 en uygunu hatta mumkunse ocaga inis de dahil.en sona bir manson redüksiyon DN 15 e dusus.suana kadar hic problem yasamadim.eger bu olmuyorsa mumkunse son ocaga inise kadar DN 20 sonra dirsekten yada Te den sonra DN 15.tercih ediyoruz.

Saygılar vede Sevgiler

Burak




hakannnn
hakannnn
20 Nisan 2006

Arkadaşlara katılıyorum


nsardas2
nsardas2
20 Nisan 2006

     Burak ben olsam manşon redüksiyon da yapmam. DN20 Vana koyarım.Zaten istesemde manşon redüksiyon olayına giremem çünkü bizim burda iç tesisat malesef kaynaklı.


mete622
mete622
21 Nisan 2006

Arkadaşlar  uzun hatlarda ben düz borunun orta yerine manşon redüksiyon yapıp çap küçültün demiyorum bende böyle bir şey yapmam zaten. Uzun ocak hattılarının ek yerlerinin (dirsek) birinde çap küçültebileceğimizi söylemek istedim. Uzun ocak hatlarında ben hesabımı kritik çıkmayacak şekilde çapımı tesisatın uygun bir ek yerinde küçültüyorum ve bende hiç bir sorun yaşamadım. Bu çap küçültme işinide maliyet açısından hiç düşünmediğimi belirtmek isterim.




ahmetq
ahmetq
23 Nisan 2006

arkadaşlar hepiniz güzel söylüyorsunuzda bide olaya şöyle bakın 4'lü ocağın 4 ünü de kullandığmız anlar gerçektan az bana elimdeki tablolardanda bakınca 1 daire ocak hattı için 1m3/h gibi bi rakam var bence tek ocak varsa sistemde onun debisini 1m3/h olarak alacağız bu büyük bi konu değil izinlede zıtlaşmıyorum ama bence olay böyl bu açıdan düşünüp cevap yazarsanız sevinirim saolun


nsardas2
nsardas2
23 Nisan 2006

  Başka yerleri bilmem ama bizim şartnamemizde ocak hatları için alınacak debi 1,6 m3/h dir. Ayrıca ihtimaller üzerine düşünmenin fazla yarar sağlayacağını düşünmüyorum.






Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.