Konu: Test Dirseği ve Selenoid Vana Kullanımı

lecealex
Uzman lecealex
03 Haziran 2009

maraş yazdı:
arkadaşlar bence neresi olursa olsun dişli tesisat daire içi için yeterlidir. daire içinde kaynaklı tesisatı hemen hemen her gaz dağıtım firması ilk işe başlarken ister. ama sonunda görürki çokda mantıklı olmayan (bana görede onlara görede) sonuçlar doğuruyoki hemen hemen hepside bundan vazgeçmiştir. zafer arkadaş eline sağlık iyi kaynak yapıyo olabilirsin. ama trakyanın bütün tesisatlarını sen yapamazsınki. insanların evini boyasını yakan duvarını kapkara eden onca usta varki. sonuçta bu öyle bi noktaya gelirki, estetik kaygılarından dolayı müşteri doğalgaz yaptırmayacak hale gelir. o zamanda nafile olur herşey. dişli tesisat 21 mbarı çok rahat taşıyacak bi tesiasattır.


mesele dişli tesisatın kaç mbar taşıyacağı değil başta söylediğimi tekrarlıyorum dişli tesisatı müşterinin kendi isteğine göre söküp değiştirebilme ihtimali var değiştirmesini geç sökmesi bile bir tehlike



lecealex
Uzman lecealex
02 Şubat 2010

Malatya da dişli kaynaklı karıştı artık kaynaklı tesisatta test dirseği ve manşon kullanılıyor

sayaç rekorundan sonra sırasıyla manşon-boru- test dirseği- selonoid vana (yatada olması şartıyla) şeklinde değiştirildi



TurkBey
TurkBey
04 Şubat 2010

"maraş" arkadaşın dediklerine katılıyorum. iç tesisatın kaynaklı olması çok saçma bir durum düşünsenize evinizi yeni boyatmıssınız ve evde kaynak yapılıp duvarların durumu ne olur ne kadar dikkat etsende yinede sorun yaşanabilir.

birde 4 milyonu geçkin abonenin olduğu istanbulda ben şu zamana kadar tesisata müdahale eden bir abone görmedim. abone mutlaka bir doğalgazcıdan yardım almış veya almak istemiştir.

birde selenoid vana dikey olsa çalışmazmı  




dorukhan1977
dorukhan1977
08 Mayıs 2010

 Herkese merhabalar arkadaşlar,

İstanbul'da çalışan bir mühendis  olduğumdan dolayı Trakya tarafındaki ve diğer illerimizdeki uygulamaları pek bilmiyorum..  Özellikle Zafer adlı usta arkadaşımıza belirtmek isterim. Elbetteki iyi usta olabilirsin. Yangın battaniyen, yangın tüpü vs ile çalışman hem ev halkı hemde kendi iş güvenliğin için çok iyi... Tesisatını da iyi yapabilirsin. Ama bazı şeylerde sadece iyi yapıyor olmak yeterli değil... Biraz da işin tekniğini bilerek yapmalıyız diye düşünüyorum. Elbetteki kaynaklının da dişlinin de hem avantajlı hem de dezavantajlı olduğu noktalar var..ama daire içinde kaynaklı bağlantı noktasında ustamıza katılmıyorum. Daire içlerinde kullandığımız DN25 (1") lik borularda ve daha düşük çaplı borularda kaynaklı bağlantılar kaynak neticesinde oluşan durum nedeniyle et kalınlığında ciddi değişmelere sebep olacak.  yani iç çapı ciddi ölçülerde değişecek ve malzemenin mukavemet değerleri değişecek. Hele iyi bir ustanın elinde değilse... Dolayısıyla malzeme çapını ciddi anlamda değiştireceğinden daire içlerinde kaynaklı yapılmaması gerektiğini düşünüyorum...

Tüm arkadaşlara kolay gelsin der, iyi çalışmalar dilerim.




hvac
Uzman hvac
11 Mayıs 2010

          Kayseri'de iç tesisatlar dişli yapılıyor, önce sayaç sonra test nipelli dirsek ve en son selenoid vana bağlanıyor.

          Eğer kaynaklı yada dişli işini tartışacaksak o zaman bende farklı bir konu açayım neden bükme yapılmasın?Bizde yok ama kaynaklı olacaksa bükmede olabilir.Neden derseniz eğer gaz altı kaynak kullanmazsanız kaynak bölgesinde oksijenden dolayı oluşan oksitlenme sorunu yaşarsınız.Bükmede de tabi gerilme v.b. sıkıntılar var.Şimdi 21 mbar gibi çok düşük basınç taşıyan bir tesisatta ki debi zaten pek 3,5 m3/h'i geçmez kaynak aslında emek kaybıdır diye düşünüyorum.Kaçak riski derseniz her tesisatta var ama dişli tesisata müdahele etmek kaynaklı tesisata müdahale etmekten daima kolaydır.Kaynağı kesersiniz yada tekrar kaynatırsınız ama dişli ise sadece tesisatı söker yenilersiniz ayrıca tadilat yapılacağı zaman tesisat kolayca değiştirilebilir.

          Gereği gibi yapılan ve iyi kontrol edilen kaynaklı yada dişli v.b. bir tesisatta kolay kolay kaçak olmaz.Daha da ileri gidersek madem kaynaklı olacak o zaman gaz altı olsunda oksitlenmede ortadan kalksın.Zaten şartname eninde sonunda ortak olacak ki büyük ihtimalle hepsi dişliye dönecek.Burda soru işareti asıl işi ehli olanların yapıp yapmadığı.

           Bunuda söylemeye gerek yok etrafınıza bakın durum ortada.




machonur
machonur
20 Ekim 2010

zaferakıncı yazdı:
sayın diablo arkadaşım trakya bölgesinde sayaçtan çıktıktan sonra sırayla;
1- sayaç rekoru
2- seloid vana
3- 1" siyah nipel
4- test manşonu
şeklinde uygulanır.
not:trakya bölgesi daire içleri kaynaklıdır.saygılar, iyi çalışmalar...

trakyada daire içi tesisatınkaynaklı olduğundan emin misiniz ?




palamino
palamino
12 Mart 2012

Pekiiii....!
Bende bişe sorim o zaman,

-----------Sevgili Kaynak Ustaları---------

TS EN 287-1:2011 'e göre belgelendiriliyorsunuz, değilmi?

evet.

peki standart 1"( DN25 ) çap altına belgelendirme yapıyor mu?

Yani 3/4" - 1/2" çaplarda ( EN 10208-1-2 için ) belgelendirme yapıyor mu?

hayır.

peki hangi standarda göre 1 parmak altı kaynaklı tesisat yaptırılıyor?

standart değil diye test dirseği kaldırılıyor dimi?
evet.

Cevabı ben bulamadım... bulan paylaşsın lütfen..!





honest02
honest02
15 Mart 2012

biz mersinde daire içi tesisatı kaynaklı yapıyoruz ve 3 dişli parça kullanmak yasak .sayaç sonrası

solenoid vana + test manşonu

solenoid vana + boru + test dirseği

 

her şehirde farklı uygulamalar olduğu için boşuna kafa yormayın

çünkü kimse bulunduğu ilde dahi hangi uygulamaların yapıldığını bilmiyor.

bir de herkes daireiçi tesisatın kaynaklı olmasını istemiyor cüruftu odu buydu diyorlar evet elektrik kaynağı yaptırırsanız her taraf batar.evi yeniden boyamak gerekir ama argon kaynağı yaparsanız tertemiz bırakmış olursunuz evi    :=)))))

not:sayaç rakoru zaten sayaçla beraber tek parça sayılır

herkese ALLAH kolaylık versin

saygılar sunarım




hkntysz
hkntysz
20 Mart 2012

bence daire içi tesisatı kaynakla yapılmamalıdır, çunku boru çapı kuçuk olduğundan, boru iç çapında çok büyük sapmalar olur, en doğrusu dişli yapılması saygılarımla..


zaferakıncı
zaferakıncı
02 Nisan 2012

dorukhan1977 yazdı:

 Herkese merhabalar arkadaşlar,

İstanbul'da çalışan bir mühendis  olduğumdan dolayı Trakya tarafındaki ve diğer illerimizdeki uygulamaları pek bilmiyorum..  Özellikle Zafer adlı usta arkadaşımıza belirtmek isterim. Elbetteki iyi usta olabilirsin. Yangın battaniyen, yangın tüpü vs ile çalışman hem ev halkı hemde kendi iş güvenliğin için çok iyi... Tesisatını da iyi yapabilirsin. Ama bazı şeylerde sadece iyi yapıyor olmak yeterli değil... Biraz da işin tekniğini bilerek yapmalıyız diye düşünüyorum. Elbetteki kaynaklının da dişlinin de hem avantajlı hem de dezavantajlı olduğu noktalar var..ama daire içinde kaynaklı bağlantı noktasında ustamıza katılmıyorum. Daire içlerinde kullandığımız DN25 (1") lik borularda ve daha düşük çaplı borularda kaynaklı bağlantılar kaynak neticesinde oluşan durum nedeniyle et kalınlığında ciddi değişmelere sebep olacak.  yani iç çapı ciddi ölçülerde değişecek ve malzemenin mukavemet değerleri değişecek. Hele iyi bir ustanın elinde değilse... Dolayısıyla malzeme çapını ciddi anlamda değiştireceğinden daire içlerinde kaynaklı yapılmaması gerektiğini düşünüyorum...

Tüm arkadaşlara kolay gelsin der, iyi çalışmalar dilerim.



Dorukhan arkadaşım; Trakya bölgesinde özellikle Lüleburgaz işletmesine bağlı yerlerde dişli tesisatın yapılması ve gaz verme aşamısına gelmesi o kadar zor ki burda fazla değil 2 tesisat yapıp gazladıktan sonra bana hak vereceksiniz. Saygılarımla...

machonur yazdı:

zaferakıncı yazdı:
sayın diablo arkadaşım trakya bölgesinde sayaçtan çıktıktan sonra sırayla;
1- sayaç rekoru
2- seloid vana
3- 1" siyah nipel
4- test manşonu
şeklinde uygulanır.
not:trakya bölgesi daire içleri kaynaklıdır.saygılar, iyi çalışmalar...

trakyada daire içi tesisatınkaynaklı olduğundan emin misiniz ?



% 95'i kaynaklı imalattır. Dişli tesisat yapanda yukarıdaki açıklamam da olduğu gibidir. Eğer ki başa çıkarım diyorsan dişli yaparsın. keşeke gazlamak kolay olsa da ekiplerimi çoğaltsam...



hvac
Uzman hvac
04 Nisan 2012

               Arkadaşlar hala bu sayfayı takip eden varsa artık tartışmaya gerek kalmadı.TSE'ye bakarsanız daire içleri dişli yapılır.Zaten yakında Gazmer ortak şartnameyide çıkartacak.O zaman tüm Türkiye tek bir şartname kullanacak.
                İnsanımız bilinçsiz olduğundan gaz hattı ile yapılıdıktan sonra oynayabliyor.Şimdilik bir kaza pek olmadı ama birgün ciddi bir olay olacak böyle giderse.





Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.