meceng
meceng
26 Mayıs 2006

yuh yuh yuh diyorum baska da birşeydemiom

ben bu igdası bir turlu secemedim her muhendisin galiba kendine göre bir kriteri var bir önceki projemde sorun oluşturmayan bidurum bi sonraki projemde sorun oluşturuyor projemin rededilmesinin sebebine gelince hermetik kombinin bacasının yerden yüksekliğini yazmamışım bi önceki projelerim nasıl kabul edildi anlayamıyorum inanabiliyormusunuz hiç bir sorun yok sadece sorun buymuş


nsardas2
nsardas2
26 Mayıs 2006

O KADEMELERE HİÇ Bİ ZAMAN Bİ BALTAYA SAP OLAMAMIŞ SAPLARI GETİRİRLERSE OLACAĞI BUDUR.ADAMLAR EGOLARINI TATMİN EDİYO.FİRMA GİTMİŞ GELMİŞ UMURLARINDA DEĞİLKİ.  HER ŞEY KONTROL YAPANIN O ANKİ PSİKOLOJİSİNE BAĞLI....




makinaciyz
makinaciyz
27 Mayıs 2006

gerçekten yapılan ayıp. çünkü bu durum gaz açma mühendisinin işi. bıraksınlarda onlar kontrol etsin kardeşim. ıvıra zıvıra eksik kağıdı dolduruyolar.




meceng
meceng
27 Mayıs 2006

yapılan tabiiki ayıp önceki projelerde sorun olmazken şimdi neden sorun oluyor sorsan bi sorun sormasan tereddütte kalıyorsun




adem_anik
adem_anik
27 Mayıs 2006

ZetaCad in yeni yamasında hermetik cihazların yerden yüksekliğini belirtmek durumunda kalıyoruz. Eleman onayını yaptığı projede bunu görmüştür onedenle senden de istemiştir. Ne yazıkki zırt bırt uygulamalar değişiyor. Çok önemsiz şeylere arkadaşlar takılıp kalıyor. Bizde müşteriye karşı mahçup oluyoruz.


tudil
tudil
27 Mayıs 2006

zemin veya bodrum kattaki cihazların yerden yüksekliği tüm bölgelerde istenir arkadaşlar. Daha önceki projelerde istenmemişse gözden kaçmıştır.

 




meceng
meceng
27 Mayıs 2006

bütün projelerde  mi kaçmış arkadasım


Janset
Janset
28 Mayıs 2006

                Buradada ne yazıkki aynı durumlarla karşılaşıyoruz. Birinin onayladığı projeyi bir diğeri onaylamıyor. Hadi bunu yine anlamaya çalışırım ama.Aynı kişi bir önceki projede onayladığı tesisatın benzerini yada hemen hemen aynısını bir sonrakinde onaylamıyor. 

             Tabii gözden kaçmış olabilir onuda anlarım ama sürekli bir çelişki varsa durum kötü tabii.

           Bide kızdığım nokta makinaciyz ın dediği gibi gaz açma mühendislerinin kararına kalmış şeylere karışmaları. Mesela kömürlükten boru geçiyor. Bak burası depo olmasın sakın diyolar. Değil diyorum inanmıyorlar. Hatta müşteriden imzalı evrak istiyorlar binanın ortak mahalidir diye. Ve böyle boş işlerle vaktimizi alıyorlar.

                 Ama ister kızın ister hak verin biraz hakediyoruz. Haketmemizin bana göre iki sebebi var.

Birincisi; istisnalar dışında buradaki firmaların hiç biri haksız bir durumla karşılaştıklarında itiraz etmiyor, kontrol mühendisleri ne derse yapılıyor, hatta yapılmakla kalınmıyor  mühendisler bol bol pişpişleniyor. O yüzden mühendis arkadaşlar kral benim havasına giriyorlar bence.

İkinciside; bazı firmaların gerçekten bazı mühendislerin iyi niyetini suistimal etmeleri. O yüzdende bir güvensizlik ortamı doğuyor.

           




meceng
meceng
28 Mayıs 2006

haklısın janset ama bireysel bir tepki olmaz bu tepki topluca olmalı en nihayetinde onlar da bizim gibi insan onların da hatalrı olabilir gayet tabii


nsardas2
nsardas2
28 Mayıs 2006

ABİ GAZ DAĞITIM FİRMALARI OLAYLARA HEP KENDİ AÇILARINDAN BAKIYO SİZE Bİ ÖRNEK VERİYİM SİVASDA GAZ AÇMA SÖLENEN TARİHDEN 3 AY GEÇİKTİ KARAKIŞ BASTIRINCA HİÇ AÇILMAYACAK YERLERİN GAZINI AÇTILAR BIRAKIN GAZI, SU TESİSATI BİLE OLAMIYCAK TESİSATA GAZ VEERDİLER. PROJESİ OLAMYAN YERLERİN BİLE GAZI AÇILDI.SONRA İŞLER RAHATLAYINCA TEKRAR ASTIĞIM ASTIK, KESTİĞİM KESTİK POZİYONLARI.... HER ŞEY MANTIK ÇERÇEVESİNDE OLURSA SORUN YOK.BURDA 1 AY ÖNCE KOLONDA 1" BORULARIN BÜKMESİ YASAK DENDİ  VE BU HİÇ Bİ FİRMAYA YAZILI OLARAK TEBLİĞ EDİLMEDİ VE BÜKME NEDENİYLE  1 AY HERKESE KOLON KESTİRDİLER, SONRAKİ AY TEKRAR SERBEST KIULINDI.BENCE BÜTÜN BUNLAR SESİMİZİ TOPLU OLARAK YÜKSELTEMEMİZDEN KAYNAKLANIYO SONUÇTA GAZ DAĞITIM ŞİRKETLERİ VE İŞ BİLMEZ ADAMLARIN ELİNDE BİRER KUKLAYA DÖNÜYORUZ.




m_ali581
m_ali581
29 Mayıs 2006

nsardas2 yazdı:

ABİ GAZ DAĞITIM FİRMALARI OLAYLARA HEP KENDİ AÇILARINDAN BAKIYO SİZE Bİ ÖRNEK VERİYİM SİVASDA GAZ AÇMA SÖLENEN TARİHDEN 3 AY GEÇİKTİ KARAKIŞ BASTIRINCA HİÇ AÇILMAYACAK YERLERİN GAZINI AÇTILAR BIRAKIN GAZI, SU TESİSATI BİLE OLAMIYCAK TESİSATA GAZ VEERDİLER. PROJESİ OLAMYAN YERLERİN BİLE GAZI AÇILDI.SONRA İŞLER RAHATLAYINCA TEKRAR ASTIĞIM ASTIK, KESTİĞİM KESTİK POZİYONLARI.... HER ŞEY MANTIK ÇERÇEVESİNDE OLURSA SORUN YOK.BURDA 1 AY ÖNCE KOLONDA 1" BORULARIN BÜKMESİ YASAK DENDİ  VE BU HİÇ Bİ FİRMAYA YAZILI OLARAK TEBLİĞ EDİLMEDİ VE BÜKME NEDENİYLE  1 AY HERKESE KOLON KESTİRDİLER, SONRAKİ AY TEKRAR SERBEST KIULINDI.BENCE BÜTÜN BUNLAR SESİMİZİ TOPLU OLARAK YÜKSELTEMEMİZDEN KAYNAKLANIYO SONUÇTA GAZ DAĞITIM ŞİRKETLERİ VE İŞ BİLMEZ ADAMLARIN ELİNDE BİRER KUKLAYA DÖNÜYORUZ.

söylediklerine tamamen katılıyorum. kış gelince işlerin çok sıkışık olması ve müşterilerin gaz dağıtım şirketlerini sürekli araması gaz dağıtım şirketlerini zorda bıraktığı için bu tür uygulamalar oluyor. 




plumbum
plumbum
30 Mayıs 2006

Janset yazdı:

               Birincisi; istisnalar dışında buradaki firmaların hiç biri haksız bir durumla karşılaştıklarında itiraz etmiyor, kontrol mühendisleri ne derse yapılıyor, hatta yapılmakla kalınmıyor  mühendisler bol bol pişpişleniyor. O yüzden mühendis arkadaşlar kral benim havasına giriyorlar bence.       

 
Ne yazıkki buyuk oranda dogru bi tesbit, genel olarak (kendimde dahil) firma mühedisleri devam lı köprünün üstünde oldugumuz için haklı oldugumuz konularda bile proje onay muhendisi veya gaz acma muhendisinin keyfi istek ve uygulamalarını yerine getirmek zorunda kalıyoruz. Dusuncemiz bugun bu muh. le takısırsam yarın baska bir projede bana sorun cıkartır. Bazen oyle seyler oluyorki İGDAS taki memur bile zorluk cıkartabiliyor, proje kayıtları geciktiriliyor (kayıt memuru ile laf kavgası etti diye bir süre projeleri kayıt a alınmayan arkadasım var).
 
İGDAS içinde ki proje onay veya gaz açma mühendisleri ile ilgili ciddi bir şikayet mercii enazından niye boyle yapıyorsunuz diye hesap soran bir üst makamları olmadıgından  bu güne kadar hiç bir şekilde yaptıkları haksız veya keyfi  uygulamalardan sorumlu tutulup haklarında  bir işlem yapılmadıgından  kendilerini kıral olarak gormeye alışmışlar, nede olsa hesap soran yok.



projeci
projeci
30 Mayıs 2006

arkadaşlar bu konuda gerçekten çok muzdaripiz.

hatta projelerimizi teknikerler ve hatta alt yapı ustalarını masa başına geçirmişler onlar inceliyor.

ya bir mühendisin projesine nasıl tekniker yada altb yapı ustası bakar. onları küçümsemiyorum ama herkes işini yapmalı. benim projemi benimle tartışacak olan benden daha yetkili olmalı değil mi.

sonra bazan sırf gıcıklığına iş uyduruyolar.gaz açmaya gelip ahkam kesiyorlar. bir kaç kere  epdk  ya bile şikayet gönderdim ama it iti ısırmıyor malesef..




ruchan
ruchan
30 Mayıs 2006

 

 Bacalı cihaz olsa anlardım ama  hermatik cihazlarda baca yüksekliği gösterilmez. Sadece gaz açma esnasında BODRUM kat olursa 60-70 c.m. yerden yükseklik aranır. Zeta Cad yama yaptı diye böyle proje standartı getirilmemeli.

   BURASI TÜRKİYE   en büyük standart  STANDARTSIZLIK derseniz olur ama

 

 




minedo
minedo
22 Ağustos 2006

  Zemin yada bodrum kata koyduğunuz hermetik cihazın baca yüksekliği ve çıktığı mahal herzaman istenir ve haklı bir sebeptirde aynı zamanda.Bu kadar şikayetçi olunmasınıda anlamadım.Bizide projeyi inceleyen mühendiside bağlayan tek şey şartnamelerdir biraz daha iyi takip ederseniz şartnameleri projem niye onaylanmıyo diye şikayet etmessiniz.




KaraBey
KaraBey
23 Ağustos 2006

benim igdaşla yaşadığım deneyimleri buraya yazmaya kalksam "hadi ordan canım" dersiniz.




Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.