Konu: DijitalProje İstanbulda İptal Mi Oluyor ?

prof34
prof34
24 Temmuz 2009

Birincisi, bu konu her iki taraftan da muğlak olarak bizlere aktarılmakta ve açıklanmaktadır.Hangi tarafın haklı olup olmadığını bizim bilmemiz şu an kesin olarak mümkündür demek zor.Her iki taraf ta ben şu...şu konulardan dolayı haklıyım diye habire firmalara faks gönderiyor.Her iki taraf ta madur etmeyen taraf kendileri olduğu ve bu durum kendilerinden kaynaklanmadığını ifade etmektedirler.Açıkçası hangisine inanacağımızı biz de şaşırdık.

Bu programa teşvik edenlerler hatırlayalım kimler di? İGDAŞ VE TEHNOLOGOS

İgdaş dipos a geçince normal projeler bile uzun sürede bakılır olmuştu belki bilerek belki bilmeyerek .

Bizler de ne yaptık?

Programı kullanmak için yüksek olduğuna inandığım fiyatları ödeyip, yeter ki İgdaş ta sadece bir menfez unutulduğu için projede, saatlerce İgdaş mühendisinin karşısında beklemekten kurtulduk diye programı satın aldık.

Bir de güncelleme bedeli ödedik yakın tarihte o da cabası.

Sonuç olarak döndü dolaştı işin ucu yine bize dokundu.

Burada parayı ödeyen bizler , kazanan her iki taraftı.

Madur olan yine biz olduk.

Bu konu bize hiç sunulmadan kendi aralarında fes edebiliyorlar Allah aşkına bizler kimiz etkisiz eleman mı yutan eleman mı?

Onlar karar verecek hoop diposa geçilecek tamam geçtik,

şimdi de anlaşamadılar hooop sistem dışı.Onca emek onca harcanan ve bizim cebimizden çıkan paraların hesabını kim verecek?

Elbet birileri verecek eğer biz konunun arkasında kararlılıkla durursakdurabilirsek.Bu konu adım adım yapılmalı bence

ilk önce

1. adım İGDAŞ mail lerle bu konu hakkında bombardımana tutulmalı

İgdaş neler oluyor ya deyip bir silkelenmeli ,bu konu hakkında müşteri talep formunu http://www.igdas.com.tr/Contact/Customer_Request.aspx veya http://www.igdas.com.tr/Contact/Get_Information.aspx?MI=6&CMI=105 Bilgi edinme kısmına yazı yollayarak genel müdürünün de bu konuda büyük rahatsızlıkların olduğunu anlamasını sağlamalı gerekirse onun da konuya müdahalesini sağlayabiliriz.

2. Adım bir arkadaşımın dediği gibi Doğalgaz Mühendis ve Müteahhitleri ve Üreticileri Derneği ile irtibat kurulup birlikten kuvvet doğar sözünü gerçekleştirmeliyiz.

3. Adım Tehnologos bu konuda nekadar bizim yanımızda bilemiyoruz.Kendi menfaatleri örtüşmediği sürece bu konuda anlaşacağını sanmıyorum.Bu konuda bizlerin maddi olaak maduriyeti nasıl giderilecek kafa yorduğunu hiç sanmıyorum .Bu yüzden tehnologos ta sıkıştırılıp her iki tarafın uzlaşmasını sağlamamız gerekiyor.Bunun için dernek vasıtasıyla veya bireysel olarak fax veya email ile durumumuzu anlatan ve gerekli hukuki yollara her iki tarafa da bildirmemiz gerekir.Sonuçta madur olan bizleriz.Ne İgdaş ne de tehnologos

4.Adım eğer her iki tarafta anlaşamazsa en azından bu programın devamlılığını sağlamak yükümlülüğü İgdaş a ait olduğu kanaatindeyim.Nasıl ki bir firma batmışsa ve müşteri madur olmasın diye o firmanın çizip onayladığı projeyi iGDAŞ TEK TARAFLI GAZINI AÇABİLİYORSA hiç olmaz sa tabiki bu durumu biz de istemiyoruz bu şekilde olsun ancak hiç olmaz sa tek taraflı igdaş proje gnderim ve onayı kabul etmesini sağlamamız gerekir.

Eğer bu konu hakkında sonuç almak istiyorsak samimi olalım ve bu olayın üzerine kararlılıkla gidelim Yoksa sonuç belli,Ya 500Tl civarı verip yeni programa geçmek ya da İgdaş taki mühendisler karşısında saatlerce projedeki bir menfez düzeltmesi için beklemek, karar bizim artık hangisini seçeceksek.

Arkadaşımın dediği gibi birlikten kuvvet doğar




Fener
Fener
24 Temmuz 2009

Bu kadar uzun bir yazı yazmışsın eline sağlık.

Birşeyi daha yazmak gereği duydum.

İgdaş mı Tekhenlogos mu haklı demişsin. Aslında bu bizi hiç ilgilendirmiyor. Bu konuda bizim haklı olduğumuz kesin. İgdaş veTekhnelogos un arasında problem var diye bizim çalışan sistemimizi durdurmamalılar.

 

 




nkergun34
Uzman nkergun34
24 Temmuz 2009

Aynen katılıyorum.

Bu konuda üzerimize düşeni yapmamız lazım. Bu arada dün GaslinCAD programı ile ilgili Prizma A.Ş. den bir fax geldi. Faxda özetle GaslinCAD programının dijital onay sistemi içinde bulunan firmalara bedelsiz vereceğini duyuruyor. Proje gönderme bedeli 7,45 tl (ZetaCad de 7,2 tl). Fakat bir şartları var. 250 tl lik proje gönderim bedelinin peşin yatırılmasını istiyorlar.

Burada şöyle bir soru akla geliyor; ya İgdaş ile GaslinCAD bir zaman sonra anlaşamazsa ozaman ne olacak?

Başka bir soru; İgdaş ile GaslinCAD bu konuda daha önce anlaştımı?

Saygılar

 




prof34
prof34
24 Temmuz 2009

Evet , fener rumuzlu arkadaşımın da dediği gibi, haklı tehnologos olmuş ,igdaş mış bizi ilgilendirmez .Sonuçta mağdur olan biziz firmalar olarak . Mağdur durumda kaldığımız için biz haklıyız.Fener rumuzlu arkadaşım bu konuya açıklık getirmesinden dolayı teşekkür ederim .Ben de aynen sizin gibi düşünüyorum .

Kimin elinden en ufak birşey geliyorsa yapsın ki taşın altında kalmayalım.




prof34
prof34
24 Temmuz 2009

Unuttuğum birşey daha .Gaslinecad a geçmek te çözüm mü acaba ilk etapta? Ne de olsa bir sene sonra bununla da anlaşamadık demeyecekleri ne malum.Ben gaslinecad kötüdür veya iyidir manasında demiyorum.Hangisi olursa olsun .Çözümü kalıcı yapmak istiyorsak mücadelemizi ona göre yapmamız lazım yoksa gelen vurur giden vurur bundan önce hep olduğu gibi.

Kimin elinden en ufak birşey geliyorsa yapsın ki taşın altında kalmayalım.




karahan676
karahan676
24 Temmuz 2009

 Arkadaşlar yaklaşık 6 yıl önce tesisatlara sigorta yaptırma zorunluluğu getirilmişti, tahmin edebileceğiniz gibi sigorta şirketleri için masrafsız bir gelir çünkü ben sigortadan hasar gördüm diyerek para alan kimseye rastlamadım. Yine bildiğiniz gibi zetacad kullanan firmalar bu sigorta poliçelerini dijital ortamda programa entegre olmuş iki sigorta şirketinden birinr hazırlatabiliyor. Bu iki sigorta şirketiyle çalışan üçelma acentesinin sahibinin de tekhnelogos olduğunu tahmin etmek o kadar güç değil. Bu sisteme dahil olmak isteyen sigorta şirketleri tekhnelogos tarafından reddedildi, reddedilmesi de doğal hiçbir masraf yapmadan sigorta poliçelerinden kazandıkları parayı başkalarıyla paylaşmak istemediler. Bir süre önce de bu sigorta şirketlerinin ön ayak olmasıyla gaslinecad dijital proje onay sistemine dahil edildi.Gaslinecad'in zetacad'den farkı sigorta poliçesine karışmaması ve bunun tercihini firmalara bırakmasıdır (zetacad ortamında da istediğiniz firmaya sigorta poliçesi yaptırabiliyorsunuz fakat poliçe olmadan projeniz onay kutusuna düşmediğinden hazırlattığınız poliçeyi zetacad'e faxla gönderiyorsunuz ve buna karşılık da sizin hesabınızdan 2 kontör-1.9 TL düşüyorlar). Bütün bunlara rağmen zetacad in daha kullanışlı oluşu (gerek çizim gerekse online poliçe oluşturma) ve gaslinecad'in yeterli ilgiyi görmemesi sigorta şirketlerini tatmin etmemiş olacak ki İGDAŞ'ı Tekhnelogos'a bu konuda baskı yapmak durumuna getirmiştir. Tabii ki sizlerin de belirttiği gibi olan firmalara olacaktır. Tesisatlara sigorta poliçesi yaptırma zorunluluğu kaldırılırsa bütün bu kavgalar biteceği gibi firmalar da extra bir masraf yapmaktan kurtulacaktır, benim şahsi görüşüm budur. Sigorta zorunluluğu olduğu müddetçe de ne zetacad firması başka sigorta şirketlerini yanına yanaştıracak ne de sigorta şirketleri İGDAŞ'ın yakasını bırakacaktır. Ayrıca gaslinecad autocad altyapısını kullandığını söylemesine rağmen autocad den ve zetecad den çok daha kötü bir program. Zetacad in ortadan kaldırılmasından sonra firmalar tarafından sadece ve sadece dijital onay için tercih edilebilecek bir program. 
   Arkadaşlar, sigorta poliçesi yaptırma zorunluluğu kaldırılmalı. Bundan sonra da İGDAŞ ile TFKHNELOGOS anlaşamasa dahi ya İGDAŞ zetacad de çizilen projeleri kabul etmeli yada ikisi bir olup firmalara bu programın satışında alınan paraları iade etmeli. Firmaları zetacad programını almaya zorlayan İGDAŞ ın kendisi olduğu için bizim bu mağduriyetimizin sorumlularundan biri de İGDAŞ tır.



prof34
prof34
25 Temmuz 2009

Evet, karahan ın da dediği gibi ortada bir çıkar çatışması var .Önemli olan bu çatışmadan yara almadan sağ salim kurtulmak.Temenni etmek güzel ancak vakit temenni etme vakti değil icraat vakti hareket etme vakti olduğu kanaatindeyim.

Kimin elinden en ufak birşey geliyorsa yapsın ki taşın altında kalmayalım.




alaettin
alaettin
25 Temmuz 2009

İGDAŞ'ın bu konuda ciddi tutumda olmadığı kanaatindeyim. Zira bugüne kadarki tecrübelerimiz ile herzaman Sertifikalı firmaları sıkıntılı dönemlere sokmaktaki başarısını biliyoruz. Kombilere flex zorunluluğu, makoronlu flex zorunluluğu , zamanında usta imzası ve gaz açmadaki zorunlulukları, vb. sayılamayacak kadar çok değişim sürecini birlikte yaşadık. Biz bu işi en emniyetli, en hızlı ve en karlı teslim etmek isteyen firmalar her zaman karlarımızı mininmize ederek yola devam etmedik mi? Ne emniyetden ne de hızlı teslimden taviz verdik. Biz bu işin bir sac ayağı isek lütfen sesimiz duysunlar artık söz sahibi olan bizler olmalıyız. Bu çatışmanın arasında kalan biz olmayalım. Bir yerlerde birileri rant elde edecek birileri para kazanacak diye firmaların cebine el etan zihniyeti artık yok edelim. Biz işimizi hakkıyla yapalım, müşteri de mesut olsun, İGDAŞ da ve biz de. \r
Bu sektörden ekmek yemiş herkes şu bildirilerin amacını nasıl yorumlar bir analiz yapalım.\r
*İGDAŞ Bildirisi: Teknelogos firması ile anlaşılamdığından DİPOS dijital onay sistemi çok büyük ihtimalle kapatılacaktır.\r
*FİRMALAR: Hönk! Ne oluyor kardeşim?\r
*TEKNELOGOS Bildirisi: Bizden kaynaklanan bir sorun yok bizim Sistemi kapatma gibi bir yetkimiz yok. Sistemi kapatmayacağımızı taahhüt ederiz.\r
*FİRMALAR : Oh be sistem kapanmayacakmış. Zetacad'e alışmıştık zaten, eski sistemi düşünemiyorum bile.\r
*İGDAŞ Bildirisi: Nekadar uğraştıysak da bu ZETACAD firması ile anlaşamadık. ZETACADden proje gönderenler 16 Eylül 2009 tarihinden itibaren dijital onay yaptıramayacaklar.Ama GASLINECAD programı da dijital sistemle proje onaylatabiliyor. Firmaların bilgisine.\r
*FİRMALAR : Nasıl yani. Ama Zetacad fax göndermişti. Yine neler oluyor yaw. Nasıl yapıcaz bu işi? En azından dijital sistemi yapacak bir firma daha varmış. Ona geçeriz artık eski sistemle baş edilmezki bu saatten sonra.\r
*GASLINECAD Bildirisi: PRİZMA A.Ş. olarak dijital onay kullanan tüm firmalara kampanya yaptık. Bizim sisteme geçerseniz program ücreti alınmayacaktır. Ama son gün \r
01 Eylül 2009. Haberiniz olsun.\r
*FİRMALAR : Oh be. Neyse GASLINECAD programı da bu konuya duyarsız kalmamış. Tam da ona geçmeyi düşünürken iyi kampanyaya denk geldik. DİPOS kapanmadan bu programa mutlaka geçmeliyiz. İlginç tarihler de birbirine yakın ama neyse biz bu sisteme dahil olalım da bir an önce madur olmayalım bari.\r
\r
Hepinizin bildiği bildirileri kısa bir özetle geçtim ki konuya daha iyi vakıf olalım.\r
\r
Saygılarımla.


prof34
prof34
25 Temmuz 2009

Aynen anlattığınız gibi aynen aynen katılıyorum çok güzel yazmışsınız.

 

Kimin elinden en ufak birşey geliyorsa yapsın ki taşın altında kalmayalım.




rumeli
rumeli
27 Temmuz 2009

  karahan676 belirtiği gibi problem sigorta poliçesi midir bilmiyorum.İsterdim ki çıkıpta biri açık ve net söylesin biz şurada yanlış yaptık. 

Yanlış yapan ne zaman yanlış yaptığını kabul edecek?

Ama en acısı,bizi tekel den kutaranların yine bizi tekel'e teslim etmeleri. Cevap hazır; biz bir hata yaptık şimdi düzeltemiyoruz size de verecek hesabımız yok demek ve tarih göstermek

16 EYLÜL 2009.

Tüm arkadaşara HAYIRLI İŞLER dilerim. Daha çok boşa ödeyecek para kazanmamız lazım.





karahan676
karahan676
27 Temmuz 2009

 Belki başka anlaşmazlık noktaları olabilir,bunların neler olabileceği konusunda aklıma fazla birşey gelmiyor. Tekhnelogos gönderdiği faxta projenin kağıt nüshasının gaz açma mahalline gelmediği, kendilerinin projeyi gönderdiği halde İGDAŞ'ın bu konuda sanki bilerek projeyi göndermediğini belirterek aralarındaki anlaşmazlığın bu olduğunu söylemişti ama bunun açıklama yapmış olmak için yapılan bir açıklama olduğunu düşünüyorum. Olayın sigorta poliçesinden kaynaklandığı kanaatine nasıl vardığımı izah edeyim. Zetacad'den önce hepimiz kendimize en yakın firmadan poliçe hazırlatıyorduk. Zetacad'le birlikte online poliçe hazırlama imkanı hem bizi sigorta firmasına gitmek zorunda bırakmıyor hem de fiyat olarak bize küçük de olsa bir avantaj sağlıyordu. 2-3 haftaya varan proje onay aşamasından kurtulmak isteyen firmalar yüksek maliyetine rağmen zetacade geçip online poliçe yaptırınca bu firmaların gelirinde önemli bir azalma oldu. Bunun üzerine bizim önceden çalıştığımız sigorta şirketi bilgisayarımıza gerekli kurulumları yaparak poliçeyi kendi yazıcımızdan çıkararak zaman kazanmamızı ve fiyat olarak da online poliçeden en az 1 lira daha az ödeyerek daha ucuza poliçe hazırlamamızı sağladı. Bu dönemde manuel hazırladığımız poliçelerin numaralarını sayaç veya servivs kutularını tıklayarak açılan kutuya yazıp sisteme kaydediyorduk. Bu sefer de zetacad firmasının poliçe geliri azalınca yeni versiyonda poliçe numarası girme kutularını kaldırarak poliçeleri faxla alıp sisteme kaydetmeye başladılar ve her fax için hesabımızdan 2 kontör düşmeye başladılar. Böylece manuel poliçe hazırlamanın önüne geçip firmaları online poliçeye zorladılar. Bunun üzerine sigorta şirketleri daha önce denizli'de kullanılmış olan gaslinecad programının istanbul'a getirilmesi için uğraş verdier. Çünkü gaslinecad sigorta işine karışmıyor, bu işi sigorta şirketlerine bırakıyordu. Ama gaslinecad yeterli ilgiyi görmeyince bu şirketler EPDK ya başvurarak tekhnelogos firmasının sigortacılık yapmasının rekabete aykırı olduğunu öne sürerek şikayette bulundular. EPDK da İGDAŞ'ı sıkıştırarak buna bir çözüm bulmasını istedi. Bundan sonraki görüşmelerin nasıl sonuçlandığını biliyoruz. Ben şahsen gaslinecad'in zetacad varken çok fazla ilgi göreceğini düşünmüyorum. Bundan sonra olması gereken doğalgaz tesisatlarına sigorta yaptırma zorunluluğunun kaldırılmasıdır. Böylece firmalar extra bir harcamadan kurtulacaktır. Ama EPDK bunu yapmazsa tekhnelogos geri adım atıp sigortacılıktan çekilmeli ve sattığı programın gereklerini yerine getirmelidir. Bunu kabul etmezse programın satışı karşılığı aldığı parayı firmalara iade etmelidir. İGDAŞ'ın zetacad sözleşmesini iptal etmesi yalnızca firmaları mağdur etmektedir. İGDAŞ böyle bir karar alırken sigorta şirketlerini değil firmaları düşünmelidir.


prof34
prof34
28 Temmuz 2009

karahan 676 arkadaşımızın bu konudaki değerli fikirlerine aynen katılıyorum.Bunun çözümü her iki tarafın da fedakarlıklarıyla olacağa benziyor.Yine biz firmalardan fedakarlık yapacağımızı bekliyorlarsa ne demişler çekirge bir sıçrar iki sıçrar.Sonuç olarak eğer bu konuyu İgdaş halledemezse bir dahaki yeni olabilecek gelişmelere biz firmaları nasıl ikna edecek çok merak ediyorum doğrusu.

Dikkatimi çeken başka bir konu da bu konuya İstanbul firmaları olarak sanırım pek kaale almıyoruz.Bu formu okuyan ve bu konuda duyarlı olan birkaç kişinin omuzlarına bırakılmamalı bu konu .

Unutmayalım ,birlikten kuvvet doğar.




Fener
Fener
28 Temmuz 2009

Arkadaşlar, Online Poliçe İstanbul'da hiçbir zaman zorunlu olmadı!
Rekabet Kurulu Kararı, isteyen online poliçe yapar isteyen manuel. Sorunun poliçe ile alakası yok. Çünkü online poliçeyi İgdaş da kabul ediyor zaten.

İgdaş dan aldığım duyumlara göre Gasline işi rahatsızlığa sebep olmuş. Zira Primza Mühendislik, Makina Mühendisleri Odası tarafından kurulmuş bir A.Ş.
2006 yılında ZetaCAD, güç bela Bursa, Kayseri, Denizli Kocaeli gibi illerde Mak. Müh. Odasını devre dışı bırakınca bunlar oturup ZetaCAD in alternatifini çıkartma kararı almışlar. Sistem iyi çalışmadığı halde Denizli-Kentgaz bu programı kabul etmiş. Amaç M.M.O yu tekrar deijital sistemde tekrar devreye sokmakmış. Hatta Denizli'de gazları M.M.O. Mühendisleri açıyormuş.
İgdaş'ta bu kazığı yemiş. Kontrol ettim Gasline yetkilileri gerçekten Oda yönetiminde.Yakında İgdaş özelleşince Gasline ile biz başbaşa kalacağız. Gerisini tahmin etmek kolay.Mevzuat gereği MMO ya her daire için kesilen faturanın %4 ünü vermek gerekecek. Çünkü şuanda Denizlide Gasline bu şekilde çalışıyor. İnanmayanlar şu linkten herhangi bir Denizli firmasına sorabilirler. http://www.kentgazdenizli.com.tr/firmalar.xls

ZetaCAD ile İgdaş arasındaki itilafa gelince dikkat edersenizİgdaş ZetaCAD in suçlamalarına hiç cevap vermedi. Veremez çünkü suçlu. Hem suçlu hem güçlü. Ancak bu operasyonu eline ayağına dolaştıracak.
Çünkü Zetacad İstanbul'da  tek firma ile çalışmayı engelleme konusunda oldukça ısrarlı.
Gasline ı bedava program verdiği ve İgdaş ın da buna alet-destek olduğu için Rekabet Kurulu na ayrıca şikayet etmişler.
Son olarak ZetaCAD İstanbul sözleşmesini sigorta ettirmiş.KAzara İgdaş sistemi kapatırsa tür zararını hatta kısmen bizim zararlarımızı bu sigortadan karşılayacaklarmış. Sigorta şiketide s.s. = seve seve İgdaşdan bu parayı alacaklar.

Şimdilik fısıltlar böyle.
Yeni bilgi gelirse yazacağım.

Unutmayalım birlikten kuvvet doğar!








prof34
prof34
28 Temmuz 2009

Verdiğiniz bilgiler büyük ihtimalle İstanbul firmaları tarafından bilinmediği için hem bizim için taze hem çok önemli.Bu anlattıklarınız gerçekten çok korkunç şeyler.Eğer bütün bunlar olacaksa sonunda , vakit henüz geç değilken birşeyler yapmalı.Nerelere şikayet edeceksek , nerelere email atacaksak ve nerelere üye olup topluca hareket edeceksek edelim.

Henüz vakit geç değilken birşeyler yapmalı.

Arkadaşlar vakit silkelenip kendimize gelme vakti.

Henüz vakit  çok geç değilken birşeyler yapmalı.

Unutmayalım bizler varsak İGDAŞ var ve Dipos var , bizler (yetkili firmalar) yoksak İgdaş a ne gerek dipos a ne gerek.

Yetkililerin de aklını başına almasını temenni ediyorum.




prof34
prof34
28 Temmuz 2009

Flaş Haber Tekhnelogos firması Zeta Cad in kullanma hakkını verdiği Projet firmasıyla İgdaş anlaşmak üzereymiş.Son gelen Projet firmasından fax bu yönde.Bu durumda yine zata cad kullanabileceğiz , sadece yeni web modülü ücretsiz biz firmalara vereceklermiş.

Hadi hayırlısı diyorum.

İnşallah anlaşırlar.






Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.