ibrahimdogan8112
ibrahimdogan8112
27 Mayıs 2021

Doğal gaz sobası baca uzatılabilir mi ?

Merhaba, odamda doğal gaz sobası ile isiniyorum. Baca çıkışı balkona. Şimdi ise balkonu katlanır cam ile kapatmak istiyorum.  İnternette satılan ek bacalar gördüm. Doğal gaz sobasınin bacası uzatılabilir mi ? Ek mesafe bir metre olacak.
Teşekkürler.


Furkan16
Furkan16
28 Mayıs 2021

Uzatılabilir ancak soba üstten çıkışlı hermetik soba olması gerekmekte şuan kullandığınız sobanın baca çıkışı sırtından ise baca uzatması kullanılamaz soba'nın değiştirilip üstten hermetik bacalı soba takılması gerekmektedir. Örnekteki gibi;



ibrahimdogan8112
ibrahimdogan8112
28 Mayıs 2021

Evet, dediğiniz gibi baca çıkışı sırttan Vita marka, bir metre kadar uzatma sorun olmaz diye düşünüyordum. Başka çözüm düşüneceğiz o zaman. Cevap için teşekkürler.


Engin UYSAL
Danışman Engin UYSAL
28 Mayıs 2021

Uzatılıyor arkadan veya üstten farketmez. hem orjinale gerek yok gidin sobacılar yapsın. Ben problemi bu şekilde çözdüm herhangi bir sıkıntı da çıkmadı.


Mehmet58
Mehmet58
28 Mayıs 2021

Bacanın orijinalinde uzatma yoktur hocam , kombi bacası gibi uzatılamaz , hermetik soba bacasının orijinali direkt atmosfere çıkmalı uzatma yapılamaz orijinalinde yok 


Mehmet58
Mehmet58
28 Mayıs 2021

Hermetik sobalarda kombilerde olduğu gibi atık gazı dışarı gönderen fan yoktur bu sebeple baca uzatması olamaz 


Engin UYSAL
Danışman Engin UYSAL
29 Mayıs 2021

Mehmet58 yazdı:
Hermetik sobalarda kombilerde olduğu gibi atık gazı dışarı gönderen fan yoktur bu sebeple baca uzatması olamaz 

Siz hic yapmadınız mı yoksa klavuzdan ezbere mı söyluyorsunuz. Bizzat yaptım ve oldu herhangibir sorunda yok. Klavuzda uzatılmaz diyebilir ama uzatılınca herhangibir sıkıntı da olmuyor.
Zaten arkadaş orada 10 m uzatmıyor 1-2 m anca uzatacak. 


Mehmet58
Mehmet58
29 Mayıs 2021

 


Engin UYSAL yazdı:
Mehmet58 yazdı:
Hermetik sobalarda kombilerde olduğu gibi atık gazı dışarı gönderen fan yoktur bu sebeple baca uzatması olamaz 

Siz hic yapmadınız mı yoksa klavuzdan ezbere mı söyluyorsunuz. Bizzat yaptım ve oldu herhangibir sorunda yok. Klavuzda uzatılmaz diyebilir ama uzatılınca herhangibir sıkıntı da olmuyor.
Zaten arkadaş orada 10 m uzatmıyor 1-2 m anca uzatacak. 


Ben mühendisim orijinaline bakarım sizin dediğinizi anca piyasa ustası yapar..




muhammetfatih
muhammetfatih
29 Mayıs 2021

ben böyle bir konuyu 2 sene önce  sertifikalandırma şefine sormuştıum kabul etmiyoruz demişti  burda bulunsun 


Engin UYSAL
Danışman Engin UYSAL
30 Mayıs 2021

Mehmet58 yazdı:

Engin UYSAL yazdı:
Mehmet58 yazdı:
Hermetik sobalarda kombilerde olduğu gibi atık gazı dışarı gönderen fan yoktur bu sebeple baca uzatması olamaz

Siz hic yapmadınız mı yoksa klavuzdan ezbere mı söyluyorsunuz. Bizzat yaptım ve oldu herhangibir sorunda yok. Klavuzda uzatılmaz diyebilir ama uzatılınca herhangibir sıkıntı da olmuyor.
Zaten arkadaş orada 10 m uzatmıyor 1-2 m anca uzatacak.


Ben mühendisim orijinaline bakarım sizin dediğinizi anca piyasa ustası yapar..


O konuda haklısın masabaşı mühendisi olduğundan eminim.. Ancak bu kadar ilerlersin. He bu arada ustaları küçümseme ne öğrendiyorsak onlarında payı var.


edremit
edremit
30 Mayıs 2021

Engin UYSAL yazdı:
Mehmet58 yazdı:
Hermetik sobalarda kombilerde olduğu gibi atık gazı dışarı gönderen fan yoktur bu sebeple baca uzatması olamaz 

Siz hic yapmadınız mı yoksa klavuzdan ezbere mı söyluyorsunuz. Bizzat yaptım ve oldu herhangibir sorunda yok. Klavuzda uzatılmaz diyebilir ama uzatılınca herhangibir sıkıntı da olmuyor.
Zaten arkadaş orada 10 m uzatmıyor 1-2 m anca uzatacak. 


Ne yalan söyleyeyim bir meslektaşımdan böyle bir yanıt okumak beni üzdü.

Burada yazılanları tüketicilerinde okuduğu ve tavsiyelerimize göre hareket edebilecekleri unutulmamalıdır. Doğru tekdir. Şayet cihaz üreticisi baca uzatılamaz diyorsa uzatılmamalıdır. Doğru olan budur. Hele ki baca gibi hassas bir konuda ben yaptım oldu demek çok yanlış ve tehlikelidir. Özellikle meslektaşlarımın bu tip konulara yanıt verirken sorumluluğu çok daha fazladır lütfen dikkat edelim.

Derdim kimseyi incitmek değil düşüncelerimi paylaşmaktır. Saygılarımla


Mehmet58
Mehmet58
30 Mayıs 2021

Engin UYSAL yazdı:
Mehmet58 yazdı:

Engin UYSAL yazdı:
Mehmet58 yazdı:
Hermetik sobalarda kombilerde olduğu gibi atık gazı dışarı gönderen fan yoktur bu sebeple baca uzatması olamaz

Siz hic yapmadınız mı yoksa klavuzdan ezbere mı söyluyorsunuz. Bizzat yaptım ve oldu herhangibir sorunda yok. Klavuzda uzatılmaz diyebilir ama uzatılınca herhangibir sıkıntı da olmuyor.
Zaten arkadaş orada 10 m uzatmıyor 1-2 m anca uzatacak.


Ben mühendisim orijinaline bakarım sizin dediğinizi anca piyasa ustası yapar..


O konuda haklısın masabaşı mühendisi olduğundan eminim.. Ancak bu kadar ilerlersin. He bu arada ustaları küçümseme ne öğrendiyorsak onlarında payı var.



Bu cevaplarınızla mühendis olduğunuzdan şüpheliyim ya da online eğitimle oldunuz :) Ayrıca kimseyi küçümsediğim yok herkes bu işin parçası ben sadece olayı anlatmaya çalışıyorum 


Engin UYSAL
Danışman Engin UYSAL
31 Mayıs 2021

Tamam güzel kardeşim sen haklısın. 


canguntan
Danışman canguntan
01 Haziran 2021

SAyın arkadaşlarım, iç tesisat şartnamesi gereği TSE'Si olmayan hiç bir ürün tesisatta kullanılamaz.Buna baca uzatmları da dahil.Elbette yaptırabilirsiniz ya da yapabilirsiniz ama bir olay olursa suçlu olursunuz.
Fujiyama Kayseri'de üretiliyor.Bir kez duvar çok kalın olduğundan baca kurtarmadı ve aldığım toptancıdan kendi orjinali, uzun baca aldım.Bu cihazda sırttan çıkıyor.
Sobaların bacalarını çok uzatmamız çekiş konusunda sıkıntılar çıkartabilir.Aldığınız cihazın uzatma v.b. var mı ya da teknik broşürüne bakıp uzatmaya elverişli mi bakmak lazım.


fethullahdemirkaya1984
fethullahdemirkaya1984
21 Kasım 2022

Arkadaşlar ben karavanım için 5000 kv fujiyama doğalgaz sobası aldım lpg uyumlu yaptım ancak sobayı uygun olan yere montajını yapcam ama bacası çok kısa bir metre kadar bacasını uzatma şansım varmı ve uzatırken dirsek te kullanma şansım varmı lütfen acil değerli bilginize ihtiyacım var teşekkürler 


canguntan
Danışman canguntan
23 Kasım 2022

        SAyın arkadaşlarım, mevzuatı okumadan uzatama v.b. yapmayın. Gaz dağıtım firmanız izin verebilir ama bu mevzuatı tam uyguladığı anlamına gelmez. Baca konusunda tüm sorumluluk halen iç tesisat firmasında. Yani orda ölümle sonuçlanan bir olay olduğunda direk size dönüş yapılır ve kasten adam öldürmmek ile yargılanırsınız. Gaz dağıtım firmasına hiç bir şey olmaz.
Unutmayalım pek çok kombi markası boşu boşuna kendi uzatmalarının orjinal olmasını istemiyor. Bu bir satış argümanı değil. Bunu ben kendim yaşadım. Yan ürün belki tam oturuyor görünüyor ama malzeme farkı v.b. zaman içinde sızıntı olabiliyor, hatta ben kendi kendine çıkanını bile gördüm. 
TESİSAT KONUSUNDA OLABİLECEK HER TÜRLÜ SORUNDAN GAZ DAĞITIM FİRMASI DEĞİL İÇ TESİSAT FİRMASI SORUMLUDUR. GAZ DAĞITIM FİRMALARI KURTULUR AMA SİZ HAPSE GİREBİLİRSİNİZ. MÜŞTERİNİZİN FAYDASI İÇİN YAPTIĞINIZI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ İŞ ONUN ÖLÜMÜ İLE SONUÇLANABİLİR. MEVZUATLARI İYİCE OKUMADAN VE SORUMLULUKLARI BİLMEDEN LÜTFEN İŞ YAPMAYINIZ. EĞER TÜM MEVZUATLARI OKURSANIZ BU İŞİ YAPMAKTAN VAZ BİLE GEÇEBİLİRSİNİZ. GAZ DAĞITIM PERSONELİNİN GAZINIZI AÇMASI VE ONAYLAMASI BİRŞEY İFADE ETMEZ. YETKİYİ ALIRKEN DOLDURDUĞUNUZ TAAHÜTNAMELERİ HATIRLAYIN. HEPİNİZE HAYIRLI İŞLER.




Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.