berat08
berat08
01 Mart 2006

Merkezi Sistem mi ? Bireysel Sistem mi ?

bu siteyi ziyaret eden arkadaşlar genelde doğalgaz işiyle uğraştığına göre sizce merkezi ısınma mı? yoksa bireysel ısınma mı? daha iyi


alaettin
alaettin
03 Mart 2006

ASLINDA MERKEZİ SİSTEM HERZAMAN DAHA EKONOMİKTİR. YURT DIŞINDA BİRÇOK ÜLKE HALA MERKEZİ SİSTEM HATTA BÖLGESEL SİSTEM KURMA ÇABALARI İÇİNDE. AMA ÜLKEMİZDE BİREYSELLİK ÖN PLANDA OLDUĞU İÇİN TERCİH EDİLEN SİSTEM BİREYSEL SİSTEMDİR.




CrazY©
CrazY©
13 Mart 2006

Bence de merkezi sistem daha ekonomik gibi görünüyor fakat tabiki bireysel sitemde ya da kombili sitemde ekonomiyi ayarlamak sizin elinizde...Fakat biz Türk milleti olarak sıcağı seven insanlarız...Oturduğumuz yer uyuduğumuz yer ev araba kış aylarında hep sıcak olsun isteriz...Dlayısıyla bu psikolojinin getirdiği bir şartlanma sonucu kombili sistemi çoğu zaman ekonomik olarak kullanamamktayız..Merkeziye devam derim ben..




mete622
mete622
15 Mart 2006

ekonomik olarak düşünürsek herkesin dediği gibi tabiki merkezi sistem..




fmk9
fmk9
15 Mart 2006

Merkezi sistem daha avantajlı.Dezavantajı eğer ısı yalıtımı yoksa çatı ve zemin katlar katı yakıtlı sistemlerde olduğu gibi sorun yaşayacak ısınamayacak orta katlarda son derece sıcak olduğu için ya pencereyi açacaklar yada apartman görevlisinden dereceyi düşürmesini isteyecekler.Bu tip sorunlar çok yaşandığı için insanlarımızın çoğu bireysel (kombiyi) tercih ediyorlar.Her iki sistemin avantaj ve dezavantajı vardır ama merkezi sistemin artıları daha fazladır...




burcinoner
burcinoner
16 Mart 2006

Arkadaslar sehir daha dogrusu iklim sartlarına göre degisir bu konu. Örnegin Ankara gibi soguk bir sehirde ısıl verimlilik acısından sistemin devamlı çalısması daha iyi olacagından merkezi sistem, İzmir gibi ılıman iklime sahip yerlerde özelliklede çalışan bir kesimin oturdugu bina ise bireysel sistem daha iyi olabilir.


hkocalar
hkocalar
16 Mart 2006

Türkiye'de tercih edilmesi gereken sistem bence bireysel sistemdir.Merkezi sistem her aile yapısına uygun olmayabiliyor.Yani, kimi aile gündüz evde olmaz,kimisi bi gider 15 gün gelmez... gibi...Bu durumda merkezi sistemde ödeme problemleri çıkıyor. Gelir düzeyleri belirli bi seviyede olan kişiler kendi tasarruflarını kendileri yapmak ister.Bu açıdan bence bireysel sistem Türkiy'de daha uygundur...




Fener
Fener
16 Mart 2006

burcinoner yazdı:
Arkadaslar sehir daha dogrusu iklim sartlarına göre degisir bu konu. Örnegin Ankara gibi soguk bir sehirde ısıl verimlilik acısından sistemin devamlı çalısması daha iyi olacagından merkezi sistem, İzmir gibi ılıman iklime sahip yerlerde özelliklede çalışan bir kesimin oturdugu bina ise bireysel sistem daha iyi olabilir.


Ben de tamamen katılıyorum.
Burçin olaya en mantıklı şekilde bakmış.
Yöresel olarak değişir ısınma.




ercankaya
ercankaya
17 Mart 2006

Bireysel sistem...Merkezi sistem...Tabiki bireysel sistem.Benim yurdumun insanları gelenekçidir.Aynı soba gibi,kombileriyle sadece bir odayı ısıtıyorlar.Çünkü babalarımızdan dedelerimizden tasarrufu böyle öğrendik.Binalarımızı kaçak yaptık,kooparatife girdik,mütahit çaldı.İzolasyonmuş,ısı kaybı hesabıymış hiç düşünmedik.Hangimizin oturduğu evin ısı kaybı projesi var.Çoğunlukla hiçç.Bunların hiçbirini yapmayan yurdumun insanı tasarruf için tek odayı ısıtıyor.Tek odayı ısıtırsa daha az yakacağını sanıyor.Yorum size ait....

Burada arkadaşların söylediklerinin hepsi doğru.Ekonomik şartlar,iklim şartları ve izolasyon,hepsi önemli.Bunları mutlaka gözönüne alıp karar vermek gerekiyor.Ve çoğunlukla merkezi sistem en doğrusudur.

Tşk.İyi çalışmalar




murat_ferik
murat_ferik
03 Nisan 2006

arkadaşlar olaylara halk gözü ile değil. mühendis olarak bakmak lazım olayaı 3 şekilde değerlendirmek lazım. 1. sistemin hangi şehirde olacağına göre örn:erzurum ile antalya arasındaki fark. 2. binadaki daire sayısına göre. örn: daire sayısı çoğaldıkça merkezi daha avantajlıdır. 3. binanın yalıtımı, ısı kaybı önemlidir.  bu 3 faktöre göre hangisinin avantajlı olduğu otomatik olarak çıkar. isterseniz sizlere kullanmış olduğum bir programı yollayabilirim bu konu ile ilgili. programda merkezi ve bireysel sistemlerin kurulum ve işletim maliyetleri ayrı ayrı hesaplanıp geri dönüşüne bakılıyor..


pascal37
pascal37
10 Nisan 2006

ben bir klimacı olaraktan merkezi sistem diyorum. ama işvereninde maddi konumdan korkmaması gerekir iamalat boyunca! sonrası zaten basit ve kolay!


sevga
sevga
13 Temmuz 2006

bende merkezi sistem taraftarıyım...ısıtma konusundaki avantajı, maliyet...ve benzeri faydaları tartışılmaz...fakat bizim ülkemizde merkezi sistem kolaylıktan çıkıp zor sistem halini alıyor. siteler veya daha basite indirgersek tek bir apartman...şimdiye kadar görüştüğüm insanların dilinde aynı kelimeler dolaşıyor..biz daha aidat paralarını toplayamıyoruz birde d.gaz ücretleriylemi uğraşıc<az..çok genel bir kaygı...veya alt komşum sabahtan akşama kadar evde ısınıyo,ben çalışıyorum akşamdan akşama eve geliyorum onla aynı parayımı ödiycem..örnekler arttırılabilir...bu yüzden her ne kadar merkezi de desem bireysel kullanımı daha sorunsuz geliyor insanlara




amulet
amulet
14 Temmuz 2006

bu konuda yapılan her yorum dogrudur bence... ben ferdi sitemden yanayım...


fahrettin
fahrettin
05 Mayıs 2007

sevgili arkadaşlar ben hiçbirinize katılmıyorum.ne bireysel ne merkezi. yani biz insanoğlunun işi gücü kalmamış boruları işleyerek evlerin içinde bomba yapıyoz.


zilif
zilif
05 Mayıs 2007

fahrettin yazdı:
sevgili arkadaşlar ben hiçbirinize katılmıyorum.ne bireysel ne merkezi. yani biz insanoğlunun işi gücü kalmamış boruları işleyerek evlerin içinde bomba yapıyoz.
\r
\r
bu senin düşüncen fahrettin saygı duymak lazım ama o zaman bu sektör niye var?biz niçin bu işten ki sende ekmek yiyiyoruz ve insanlara bu iki sitemden birini öneriyoruz.benim düşüncem sen hiç sevmediğin bi iş yapıyorsun veya bu işten çok sıkıldın.\r
ankete gelince ekonomiklik açısından evet merkezi sistem ama çalışan kesinseniz ve aidat toplamakta zorlanan ve uyumsuz komşularla dolu bi sitede oturuyorsanız biraysel sistem bence. bireyselden yana oykullanıyorum ben.\r
\r
\r
saygılar


ibilge
ibilge
06 Mayıs 2007

Eski yapılar için merkezi sistemin kullanılması daha avantajlıdır bence.Eski yapıların çogunda ısı yalıtımı yok denecek kadar az.Isı yalıtımı olanların da yalıtımı sadece dış cepheye ve çatıya uygulanıyor.Dogal gazın yaygınlaşmasıyla ısı yalıtımının bına dış cepsesine uygulanması yeterlı değil bence.Sadece oturulan odaların ısıtıldıgını düşünürsek bu sefer de ısı kaybı ısıtılmayan yan mahallere doğru oluyor.Doğal gaz kullanımı nerdeyse zorunluluk halıne getırılıyor ama ısı yalıtım uygulamaları eskıye gore uygulandığı için tam bıir yalıtım yapılamıyor.Ferdi sistemde dış cephelerin yalıtımının yanında dairelerde odalar arası ve katlar arasında da yalıtım yapılmalı diye düşünüyorum.Bandırmada belediye doğal gaz a geçmemekte kararlı olan 185 siteye baca gazı emisyonları yüzünden ceza yağdırcağını söyledi.185 siteden sadece 2 sinin emisyonları normalin altında çıktı.Diğer site yönetimleri ya büyük bir para cezası alıcak ya da mecburen d.gaz kullanmaya başlıyacak.Bunun için yaptırım uyguluyorlar ama yeni yapılan binaların gaz kullanacağı düşünülerek ferdi sisteme göre ısı yalıtımını şart koşmuyorlar.Bence bu bir çelişki ve büyük bir sistem boşluğudur.Halk sağlığı düşünüldüğü için  yüksek değerli baca gazı emisyonları kabul edilmiyor.Peki neden aynı halk için ferdi sisteme göre ısı yalıtım uygulamalarını şart koşmuyor...






Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.