ibrahimkir
ibrahimkir
30 Haziran 2009

katı yakıtlı (stokerli) kazanda imbisat

benim sorunum: 700.000 k/cal lik bir kömür stokerli dijital ısı kontrollu bir kazanda (42 dairelik), çatı katında 2 adet 1 tonluk (2 ton) luk imbisat deposu köşeden deponun basınç sıkışması sonucu yarıldı ve alt katındaki dairesi su bastı.bu imbisat deposu 4 tane apartmanı idare ediyor.benim sorunum,imbisat deposunu asagıya kazan dairesine kapalı imbisat deposu ile deyiştirebilirmiyiz.3 - 4 kazan işleriyle uğraşan kişilere sordugumda bu sistemin calısacagını,kimisininde acık imbisat yapılması gerektiğini söylüyorlar.ayrıca kazan dairesi ve imbisat deposu bulunan bina diyer 2 binaya göre 1.5 metre kota farkıyla aşagıda kalıyor ve genelde yüksek binaların üst katlarına coğu zaman su cıkmıyor ne gibi bir cözüm bulabilirim.  tsk .ler şimdiden..... (apartman yöneticisiyim,emniyetli bir secenek arıyorum)


selka
selka
30 Haziran 2009

ibrahimkir yazdı:
benim sorunum: 700.000 k/cal lik bir stokerli dijital ısı kontrollu bir kazanda catı katında 2 adet 1 tonluk (2 ton) luk imbisat deposu köşeden deponun basınç sıkışması sonucu yarıldı ve alt katındaki dairesi su bastı.buimbisat deposu 4 tane apartmanı idare ediyor.benim sorunum,imbisat deposunu asagıya kazan dairesine kapalı imbisat deposu ile deyiştirebilirmiyiz.3 - 4 kazan işleriyle uğraşan kişilere sordugumda bu sistemin calısacagını,kimisininde acık imbisat yapılması gerektiğini söylüyorlar.ayrıca kazan dairesi ve imbisat deposu bulunan bina diyer 2 binaya göre 1.5 metre kota farkıyla aşagıda kalıyor ve genelde yüksek binaların üst katlarına coğu zaman su cıkmıyor ne gibi bir cözüm bulabilirim.  tsk .ler şimdiden.....

merhaba

acık genleşme sistemi katı yakıtlı sistemlerde olur fazla yakıt tükemi olur ancak eminiyetlidir sorun su eger kapalı genleşme yaparsanız kazan yanarken elektirk giderse sirkilasyonlar calışmadıgından kazan asırı ısınır ve patlamaya bile sebeb olabilir ancak sıvı yakıtlı kazanlarda elektrik gittiginde brülor de durdugu icin bu sorun olmaz yani kısaca kesinlikle acık genleşme olmalı 700 binlik kazan icin de 1.400 lt genleşme yeter 2.000 olmasının bi mahsuru yok ancak biraz fazla yakıt tüketir sonucta sistem calışırken bu tanklar da ısınır

depoların en yüksek noktada olması gerekir ki en yüksek noktanın da 3 mt üsttünde olması faydaladır yoksa suda basınc olusmaz sirkilasyon cok zayıf kalır ve ısınma yeterli olmaz yapmanız gereken en üst noktadan 3 mt yukarı kaldırmalısınız ki randıman alın

yok iz illada kapalı genleşme yapacaz derseniz katı yakıtlı kazanlarda kapalı genlesme bomba demektir jenarator yada ups kesintisiz güç katnagı koyup sirkilasyon pomp elektrik kesildigindede kullanabilirsiniz ama en ufak bir soruna telafisi zor hasarlar olusacaktır

bu tür yerler icin şemsiye sistemi uygun olur yakıt maliyetiniz düşer ısınma sorunu ortadan kalkar

kolay gelsin




candalli
candalli
03 Temmuz 2009

stokerli kazanlarda kapalı imsat kullanılmasında sakınca yoktur.elektriklerin kesilmesi ile birlikte kazan içine kömür veren redüktör ve fan da devre dışı kalacağından bir risk oluşturmaz..ama şu var sitem dışı kullanımlarda yani redüktörün verdiği kkömür miktarı nın arttırlmasından dolayı olabilecek yüksek sıcaklıklara karşın emniyet için kaplı genleşme hesabını %50 arttırmak sizi risk almanızı kurtarır.saygılarımla...


selka
selka
05 Temmuz 2009

candalli yazdı:
stokerli kazanlarda kapalı imsat kullanılmasında sakınca yoktur.elektriklerin kesilmesi ile birlikte kazan içine kömür veren redüktör ve fan da devre dışı kalacağından bir risk oluşturmaz..ama şu var sitem dışı kullanımlarda yani redüktörün verdiği kkömür miktarı nın arttırlmasından dolayı olabilecek yüksek sıcaklıklara karşın emniyet için kaplı genleşme hesabını %50 arttırmak sizi risk almanızı kurtarır.saygılarımla...

KAPALI GENLEŞMEDE HESABI %50 ARTTIRSAK NE OLUR ARTTIRMASAK NE OLUR BUNU ANLAMADIM YANİ KAPLI GENLEŞME SİSTEMİ KORUMA AMAÇLIMIDIR YOKSA SİSTEMİN BİR DÜDÜKLÜ TENCERE MANTIGINDA EN YÜKSEK NOKTANIN 0.5 BAR ÜSTÜNDE BASINÇ ALTINDA ÇALIŞMASI İÇİNMİDİR 700.000 KCAL/H LIK BİR KAZAN 1500 LT GENLEŞME TANK I KULLANIR BUNU 2500 YAPARSAK KAZANDA ISINAN SU BU GENLEŞME TANKINDAKİ SU İLE Mİ DEGİŞİYOR DA KAZANI KORUYOR BENİM BİLDİGİM SAMREN İCİNDE SU HİÇ BİR ZAMAN ISINMAZ ACABA BENMİ YANLIŞ BİLİYORUM ZATEN GENLEŞME TANKINA TEK BORU GİRİYOR GİDİŞ DÖNÜŞ YOK Kİ

2. Sİ KAZANA KOMÜR SAGLAYAN SİSTEM KAPANMIS DAHİ OLSA KAZAN İCİNDE BULUNAN KOMURUN ISIL DEGERİNİ KAYBETMESİ NE KADR SÜRER

3. YADA ELEKTİRK KESİLMEDNE HEMEN ONCE KAZANA KÖMÜR TAKVİYESİ YAPILMIS İSE ELKETRİK GİTTİGİNDE BU YANAN KOMÜRÜN ENERJİSİ NASIL KAYBOLUYOR

4. OLARAK KAPALI İMSAT DEPOSU NEDİR İLK DEFA DUYDUM BÖYLE BİR ŞEYİ GENLEŞME BİLİYORUM KAPALI GENLEŞME AÇIK GENLEŞME BİLİYORUM AMA KAPALI İMBİSAT BİLMİYORUM

VALLA COK MERAK ETTİM

ŞİMDİDEN ACIKLAMAN İCİN TEŞEKKÜR EDERİM




teknik_adam
teknik_adam
07 Temmuz 2009

fanlı kazanlarda elektrik kesintilerinde yanma odası hava alamadığı için kazan uyur ve içinde yanan kömür derhal sönmeye başlar.




akbaba
akbaba
07 Temmuz 2009

Selka arkadaşıma katılıyorum. Kömürlü sistemlerde kapalı genleşme deposu emniyetsiz ve tehlikelidir. Elektrik kesintisinde kazan fanıda dursa kazan açıklıklardan hava alabilir ve yanma tam olarak durmayabilir. Açık genleşme deposu en üst radyatör kotundan dolaşım pompasının manometrik basma yüksekliği kadar daha yüksekte olmalıdır. Açık genleşme deposu basınç nedeniyle yırtılmaz. Malzeme (saç) kalınlığı incedir veya malzeme dayanımı korozyon nedeniyle azaldığı için yırtılmıştır. Yönetici yasal olarak sorumludur. Yöneticinin bu işleri güvenilir bir mühendislik firmasına yaptırması uygun olur.


candalli
candalli
08 Temmuz 2009

mevzu edilen kazan stokerli kazandır içerisine aldığı kömür miktarı kazan kapasitesine göre 800 gr ile 2 kg arasındadaır elektrik kesilmesinde kazan içerisinde bulunan kömür sistemi riske sokacak kadar değildir ama muhtemel arızalarda stoker daha fazla kömür alıp tesisatı buhara kaldırmama sı için kap.gen. biraz büyük konsun demiştim.. gen. deposu sadece görevi sistemi 0.5 bar üstünde tutmak için olsa 10 lt lik genleşme tankı yeterli  olurdu nede olsa içerisinde ki basıncı ayarlamak bizim elimizde .... tesisata, büyük koymaktaki amaç tesisatdaki genleşme miktarını arttırmak içindir. biede kazandaki açıklıklardan bahsedilmiş yine diyorum ki bahsi geçen kazan stokerli bir kazan açılık dediğimiz miktarı pek anlıyamadım sonuçta bu bir kazan mangal değil... baca ve fan açılıkları var diye kabul etsek bile içersindeki kömür miktarı sıkıntı yaratacak boyutlarda olmaz...saygılarımla..




akbaba
akbaba
08 Temmuz 2009

Sevgili Candalli, elektrik kesilince fan dursa bile kül alma kapağındaki sızdırmazlık zamanla kaybolabilir. Bilincsiz veya dikkatsiz işletmeci kapağı açık unutabilir. Ayrıca belirteyim, can kaybı ile sonuçlanmış benzer bir tesisat gördüm. Sevgiler...


selka
selka
08 Temmuz 2009

candalli yazdı:

mevzu edilen kazan stokerli kazandır içerisine aldığı kömür miktarı kazan kapasitesine göre 800 gr ile 2 kg arasındadaır elektrik kesilmesinde kazan içerisinde bulunan kömür sistemi riske sokacak kadar değildir ama muhtemel arızalarda stoker daha fazla kömür alıp tesisatı buhara kaldırmama sı için kap.gen. biraz büyük konsun demiştim.. gen. deposu sadece görevi sistemi 0.5 bar üstünde tutmak için olsa 10 lt lik genleşme tankı yeterli  olurdu nede olsa içerisinde ki basıncı ayarlamak bizim elimizde .... tesisata, büyük koymaktaki amaç tesisatdaki genleşme miktarını arttırmak içindir. biede kazandaki açıklıklardan bahsedilmiş yine diyorum ki bahsi geçen kazan stokerli bir kazan açılık dediğimiz miktarı pek anlıyamadım sonuçta bu bir kazan mangal değil... baca ve fan açılıkları var diye kabul etsek bile içersindeki kömür miktarı sıkıntı yaratacak boyutlarda olmaz...saygılarımla..

hocam kolay gelsin 10 lt lik bi genleşme yetiyorsa gercekten kolay gelsin




candalli
candalli
09 Temmuz 2009

 sevgili selka kardeşim.....''KAPALI GENLEŞMEDE HESABI %50 ARTTIRSAK NE OLUR ARTTIRMASAK NE OLUR BUNU ANLAMADIM YANİ KAPLI GENLEŞME SİSTEMİ KORUMA AMAÇLIMIDIR YOKSA SİSTEMİN BİR DÜDÜKLÜ TENCERE MANTIGINDA EN YÜKSEK NOKTANIN 0.5 BAR ÜSTÜNDE BASINÇ ALTINDA ÇALIŞMASI İÇİNMİDİR'' demişsin ya

bende ona cevaben ''amaç sadece en yüksek seviyeden 0.5 bar üstünde tutmak olsa 10 lt lik kapalı genleşme koyarım'' ddedim ...

kapalı genleşme içindeki azot gazı basıncı imalatçı tarafından  doldurulur ve 2-4 bar aralığındadır bu kapasiteye göre değişebilir tabii....tekrar ediyorum amaç sadece 0.5 bar üstünde tutmak olsa bağlarım 10 değil oda fazla olur 1 lt lik kapalı genleşme tankı  sistemi 0.5 bar basıncın üstünde tutarım amma amaç sadece bu değil aynı zamanda genleşmeyide sönümliyecek kapasitede bir tank koymaktır... saygılarımla..

 




Programs
Programs
30 Ekim 2013

Arkadaşlar merhaba , konu her ne kadar zaman aşımına uğramış olsada yakın zamanda karşılaştığım bir olayı aktarmak isterim .. bu olay sizin yazdıklarınızla beraber yorumlandığında , böyle bir sistem yapmak isteyen arkadaşlara ışık olmuş olur .. Bir gazino için stokerli kazan kullanılmış genleşme tankı ise kapalı .. fakat stokerli kazan 2.el yani baya bir yıpranma olmuş.. kazanı yaktığımız zaman , kömür alan helezon (2.el olduğundan arızalı) sürekli alıyordu yani durmadan .. kazan basıncı çok fazla artmaya basladı .. genleşme deposu borusuna dokunduğumda ısınma üst düzeydeydi .. büyük ihtimalle tesisat buhara kalktı en yakındaki petek bile ısınmadı .. Bunun bir nedenide sirkülasyon pompası çok eski devir daim yapmıyor olabilir (soruna bugün bakıcaz) .. Kazandaki alevi hızlı bir şekilde söndürüp kazanı kapattık .. Yani söylemek istediğim dijital sistemlere ve elektriğe çok fazla güvenmemek lazım .. ki bu sorundan anlaşılacağı üzere genleşme tankımız yeterli genleşmeyide sağlyamadı .. bu tür durumlar için .. KESİNLİKLE AÇIK GENLEŞME DEPOSU ....



ali orhun
ali orhun
08 Kasım 2013

Katı yakıtlı kazanlarda,katılıyorum ,kesinlikle açık imbisat....




Cevap Yaz

Cevap yazabilmeniz için Giriş yapmanız gerekiyor.